وکیل خانواده خصوصیات یک وکیل و مشاور متخصص در امور خانواده

اصلی‌ترین مرجع صالح رسیدگی به پرونده‌های خانواده و دعاوی خانوادگی، دادگاه خانواده است؛ البته شورای حل اختلاف نیز به‌عنوان یکی‌دیگر از مراجع صالح دعاوی خانوادگی، می‌تواند رسیدگی به بعضی از دعاوی خانوادگی را برعهده بگیرد. قانونگذار ایران در ماده ۱۱۰۶ قانون مدنی نفقه زن در نکاح دائم را به عهده مرد قرار داده است . در مورد این جرم در مطالب دیگر موجود در این وب سایت به تفصیل پرداخته شده است و مخاطبین محترم در صورت نیاز می توانند به این مقالات مراجعه نمایند . از طرف دیگر وکیل خانواده تنها در زمان طلاق یا مسائل مربوط به ازدواج و … کارایی ندارد. بلکه این وکیل می تواند در تمامی موارد مربوط به خانواده دخیل باشد. بسیاری از خانواده های موفق همیشه در کنار خودشان از یک روانشناس و البته یک وکیل خانواده معتبر و آمین استفاده می کنند.

در مواردی دیده و شنیده شده است که موکل اطلاع دقیقی از این مسائل ندارد. این در حالی است که میزان حق الوکاله غالبا برمبنای همین موضوعات مشخص و تعیین می شود. وکیل دادگستری همواره باید یک نسخه از وکالتنامه و قرارداد مالی را به موکل بدهد. همچنین وکیل دادگستری باید در مقابل دریافت هر گونه وجه یا مال، رسید بدهد.

وکیل دادگستری شایسته است حدود اختیارات و مراحل وکالت خود را برای موکل روشن سازد. هر شخص برای مراجعه به دادگاه خانواده باید نسبت به حقوق و تکالیف قانونی خود مطلع باشد چرا که بسیاری از محکومیت های صادره در دعاوی خانواده ناشی از عدم اطلاع و جهل شخص نسبت به مسائل و قوانی خانواده می باشد. به طور مثال زمانیکه زن و مرد به عقد زوجیت یکدیگر در میآیند حقوق و تکالیفی برای زوجین ایجاد می گردد که می توان به پرداخت نفقه از تکالیف زوج و حقوق زوجه و تمکین زوجه از حقوق زوج و تکالیف زوجه اشاره نمود.

افزایش شمول دعاوی خانوادگی در دادگاهها نیز نشانگر آن است که کانون خانواده نیازمند حمایت های ویژه ای نیز هست. حجم زیادی از دعاوی موجود در دادگاه ها را دعاوی خانواده تشکیل داده اند. وکیل خانواده میتواند بهترین و یا بدترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. و سهل انگاری کنید قطعا در طرح دعاوی نتیجه خوبی نخواهید گرفت پس بهترین راه مشورت و تحقیق است.

اگر زن عادت به داشتن خدمتکار داشته باشد ، شوهر باید برای او خدمتکاری بگیرد. طبق قانون برای ثبت ازدواج ، گواهی پزشکی مبنی بر مبتلا نبودن زن و شوهر به امراض و بیماریهای واگیردار لازم است . همچنین برای پیش گیری از تولد کودکان مبتلا به تالاسمی ، وجود چنین گواهی لازم و ضروری است.

ازدواج در لغت یعنی با هم جفت شدن، جفت گرفتن، زن گرفتن، شوهر کردن، و به معنی زناشویی هم می‌آید. و در اصطلاح حقوقی، ازدواج (نکاح) رابطه‌ای است حقوقی و عاطفی که بوسیلۀ عقد بین زن و مرد حاصل می‌گردد و به آنها حقّ می‌دهد که با یکدیگر زندگی کنند؛ و مظهر بارز این رابطه حقّ تمتّع جنسی است. به مدت زمان و دوره ای که زوجین تعهد می کنند تا برای ازدواج در آینده آماده شوند، نامزدی گفته میشود. نامزدی در حقیقت یک نوع قرار اخلاقی می باشد و باعث ایجاد نسبت خویشاوندی در آینده میشود. پس از انعقاد عقد نکاح نیز آثار حقوقی ازدواج بعد از نامزدی نیز دارای اعتبار می گردد. از مهم ترین پیامدهای قانونی طلاق که معمولا بعد از جدایی زوجین دارای فرزند پیش می آید، مسئله ای به نام حضانت فرزندان میباشد.

  • در صورتیکه طلاق توافقی باشد شانس دارد مادر در قبال بخشیدن همـه و یا قسمتی از مهریه حضانت فرزند را از پدر دریافت کند ولی در این صورت هم پدر حق ملاقات (ملاقات چند ساعته) با فرزندش را خواهد داشت.
  • عدم آگاهی، تجربه کافی، همچنین عدم تعهد و صداقت یک وکیل خانواده می تواند سرنوشت افراد را به طور کلی تغییر دهد.
  • طلاق توافقی یکی از پرونده‌هایی است که وکلای زیادی در این زمینه فعالیت دارند.
  • حجر یعنی فرد از دخالت در برخی از حقوق خود محروم است و به همین دلیل اهلیت قانونی برای انجام برخی از امور حقوقی را ندارد.
  • در این محتوا قصد داریم به بیان خدمات وکیل خانواده تهران ، بپردازیم .
وکیل خانواده خصوصیات یک وکیل و مشاور متخصص در امور خانواده

یکی دیگر از وظایف مهمی که وکیل خانواده دارد این است که باید جزئیات پرونده‌ی موکل را مو به مو بررسی کند و از اخرین اطلاعات این پرونده مطلع شود. برای خانواده و مسائل مربوط به آن به عنوان بنیادی ترین نهاد جامعه قوانین متفاوتی هم در زمان تشکیل آن و هم در زمان بروز مشکلات وضع شده است. محافظت از خانواده و تلاش برای استوار ماندن آن از پایه های یک جامعه محسوب می شود. در صورت تمایل به کسب مشاوره خانوادگی و دریافت حمایت قضایی وکیل دادگستری با ما تماس بگیرید . بدیهی است در بسیاری از موارد دیده شده زوجین به یکدیگر علاقه بسیار داشته و زندگی مشترک را دوست دارند اما به علت پاره ای مشکلات و اختلافات زندگی آنها دچار چالش‌های جدی شده است . در نقطه مقابل اگر هدف موکل صرفاً بیان تذکری به همسرش باشد می بایست حتی المقدور از اقامه دعوا جلوگیری کرد و با تماسهای تلفنی و در صورت امکان برقراری جلسه مشترک جدیت همسر در تغییر زندگی به طرف دیگر اعلام گردد .

وکیل خانواده نیز، اقدامات خود را در جهت رسیدگی هرچه بهتر به امور حقوقی خانواده انجام می دهد. وکیل خانواده میبایست اطلاعات ، دانش ، هوشمندی و تجربه حقوقی بسیار بالا و کافی دارا باشد ، شناخت آنها نسبت رویه دادگاه های بدوی ، تجدیدنظر و دیوانعالی کشور اهمیت بالایی خواهد داشت و همینطور به رویه قضایی هم میبایست آگاهی و تسلط بالایی دارا باشد . گروه حقوقی رضاعبدالمحمد با دراختیار داشتن وکیل خانواده مجرب و متخصص در این زمینه اماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد . زوجه در مقابل تأمین هزینه ی زندگی دارای مسئولیت نبوده هر چند زوجه خود ثروتمند بوده و نیازی به نفقه نداشته باشد مرد مؤظف به پرداخت نفقه می باشد.

متعاقبا دادگاه نیز بعد از رسیدگی و احراز ضرورت و فوریت، دستورات لازم را صادر می نماید. لازم به ذکر است از آنجا که دعوای رفع ممنوع الخروجی فرزند دارای پیچیدگی­ هایی است، توصیه می ­شود تا حتما با وکیل متخصص دعاوی خانواده مشورت نمایید. وکیل خانواده به وکلایی گفته می شود که به صورت تخصصی و حرفه ای معمولا در دعاوی خانوادگی همچون طلاق و مهریه و نفقه و حضانت وکالت می کنند . مهم ترین وظایف وکیل خانوادگی این است که برای تحقق عدالت و دفاع از حقوق موکل خود نهایت تلاش خود را به کار گرفته و با صداقت و رعایت اصول اخلاقی تمامی اقدامات لازم به منظور پیروزی در پرونده را انجام دهد . با توجه به مطالب فوق الذکر و اهمیت موضوع خانواده افراد متعددی جهت کسب اطلاعات حقوقی در زمینه دعاوی خانواده به موسسه حقوقی چتر عدالت ایرانیان مراجعه می نمایند که با تعیین وقت اختصاصی با وکیل متخصص خانواده ، مشاوره حقوقی خود را در این زمینه کسب می نمایند.

اینکه بدانید بهترین وکیل خانواده چه وکیلی است و چه وظایفی دارد، در این مطلب خواهید خواند. دعاوی مربوط به نامزدی و خسارت‌های مربوط‌به به هم خوردن نامزدی، نکاح موقت، نکاح دائم و شروط ضمن عقد، ازدواج مجدد، دعاوی مربوط به جهیزیه، نفقه، تمکین، نشوز، طلاق، مهریه، سرپرستی و حضانت فرزندان، اهدای جنین، تغییر جنسیت و غیره می‌باشند‌. وکیل خانواده مشکلات موکل خود را در هر یک از زمینه‌های دعاوی خانوادگی مورد بررسی قرار می‌دهد و روش‌های پی‌گیری را در جلسه مشاوره به موکل خود نشان می‌دهد.