پینچ ولو Pinch Vlave آبران پیشرو بزرگترین تامین کننده انواع شیرآلات صنعتی پینچ Pinch Valve | kasrasaran

پینچ ولو Pinch Vlave آبران پیشرو بزرگترین تامین کننده انواع شیرآلات صنعتی پینچ Pinch Valve | kasrasaran

به علاوه با استفاده از شیرهای اطمینان و سوئیچ های فشاری و حرارتی می توان سیستمی مقاوم در برابر بارهای ناگهانی، حرارت یا فشار بیش از حد ساخت که نشان از اطمینان بالای این سیستم ها دارد. سیستم پنوماتیک در صنایع نفت و پتروشیمی، کاغذ سازی، فولاد، صنایع هوایی و دندان پزشکی کاربرد دارد. پینچ ولوها، ساده‌ترین طراحی شیر، شامل هر شیری با بدنه الاستومری انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را با استفاده از مکانیزم یا فشار سیال نزدیک کرد تا به اینجا هدایت شوید جریان قطع شود. پینچ ولوها شیرهای های حرکت خطی هستند که می توانند برای راه اندازی، توقف و شیر گاز رسانه ها از طریق یک سیستم استفاده شوند. اولین جز در یک سیستم پنوماتیکی، کمپرسور هوا به منظور تولید هوای فشرده است. یک کمپرسور، هوای اطراف را دریافت کرده و حجم آن را کاهش می دهد.

  • بنابراین اتصالات باید از آب بندها و اورینگ های مناسبی استفاده کرده باشند.
  • سلام، لطفا کاتالوگ تجهیزات پنوماتیک را جهت درج در بانک اطلاعات تامین کنندگان شرکت برای من ارسال بفرمایید.
  • عملکرد این کمپرسور مانند کمپرسور قبلی است اما با این تفاوت که عمل تراکم در دو مرحله انجام می شود.
  • پینچ ولو باز و بسته شدن جریان مایع را از طریق یک لوله بدون تماس بین مایع و خود شیر تسهیل می کنند.

علی رغم ساختمان ساده ای که این قطعه دارد، نقش کلیدی در آب بندی تجهیزات پنوماتیکی ایفا می کند. در تولید پکینگ های پنوماتیک یا نیوماتیک عمدتا از مواد اولیه پلیمری استفاده می شود که در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح می دهیم. برای جلوگیری از این اتفاق، معمولا از سیالاتی مانند هوا، آب و روغن برای روان کاری قطعات متحرک استفاده می شود. در تجهیزات مکانیکی حرکت قطعاتی که در تماس با یکدیگر قرار دارند، باعث بروز اصطکاک می شود.

نرخ جریان پینچ ولو چیست؟

بخش روغن زن وظیفه اضافه کردن روغن به هوای خشک شده را دارد تا انواع قطعات پنوماتیکی از جمله شیر برقی‌ها و سیلندرها را روغن کاری کند. بخش رگلاتور واحد مراقبت نیز وظیفه کنترل فشار هوای ورودی را دارد تا دقیقاً قطعات سیستم پنوماتیک با فشار مورد نظر و قدرت مورد نظر کار کنند. لازم به ذکر است که در سیستم پنوماتیک در قیاس با سایر سیستم های مکانیکی یا هیدرولیکی که در بازار وجود دارند، از قطعات متحرک کمتری استفاده می‌شود.

عملگر پنوماتیک
عملگر های پنوماتیک شامل جک پنوماتیک (سیلندر پنوماتیک)، سیلندر چرخشی پنوماتیک، گریپر (چنگک) پنوماتیک و جک های بدون شفت یا رادلس و غیره می باشد. تجهیزی که خود متشکل از چند بخش اصلی کمپرسور، مخزن هوا و پرشر سوئیچ می‌باشد و وظیفه تولید و ذخیره‌سازی هوای فشرده از هوای محیط را دارد. همچنین توجه به این موضوع نیز حائز اهمیت است که کاربرد پنوماتیک بسیار بیشتر از برق است.

البته نمونه هایی نیز در بازار وجود دارند که نوع حرکت آنها متفاوت است. هنگام استفاده از هر نوع تجهیزات صنعتی لازم است تا نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کرد. سیال تحت فشار در سیستم های پنوماتیک هوای فشرده است و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که خطر آفرین باشد. سیستم های پنوماتیک نیز ملاحظات ایمنی خاص خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

پینچ ولو (Pinch Vlave)