سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست کاربران و موتور‌های جستجو عاشق محتوا‌های پیدا‌شدنی و به خوبی طبقه بندی شده‌اند. بنابر‌این، وبسایت شما باید ساختاری واضح و شفاف داشته باشد.Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی برای یک وبسایت را، مثل شجره نامه خانوادگی در‌نظر بگیرید. اینگونه صفحات در ساختار خاصی جای می‌گیرند و با کمی تلاش، می‌توانید از این ساختار برای تقویت و بهبود سئو‌ی سایت خود استفاده کنید. در ساختار سلسله مراتبی، شما برای صفحات، طبقه بندی و ترتیب خاصی در‌نظر می‌گیرید. اگر یک صفحه وب، صفحات دیگری را که از نظر موضوعی مرتبط بوده پوشش دهد، صفحه والد محسوب می‌شود. همچنین، زیر صفحات آن، صفحات فرزند به حساب می‌آیند و نمی‌توانند بدون صفحه والد وجود داشته باشند.

آموزش طراحی سایت

سئوی کلاه سفید برعکس سئوی کلاه سیاه یکی از روش‌هایی است که با استفاده از تکنیک‌های مجاز و مطابق با استانداردهای گوگل، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جست‌وجو خواهد شد. نتیجه گرفتن در سئو کلاه سفید ممکن است زمان‌بر باشد اما پایدار و ماندگار است. در واقع شما با استفاده از سئوی کلاه سفید و راهکارها و تکنیک‌های آن، سرمایه گذاری بلند مدتی را خواهید داشت. تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند. اگر تحقیق کلمات را به درستی انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر می‌شناسید و هم می‌توانید وضعیت سئوی سایتتان را بهتر کنید. منظور از سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن این است که سایت به خوبی در تلفن‌های همراه نمایش داده شود و چیدمان و اندازه المان‌ها برای نمایش در موبایل بهینه سازی شده باشند.

علاوه بر آن تکراری نبودن مطالب و منحصربه‌فرد بودن آن نیز از سال 2020 به بعد بسیار مورد توجه قرار گرفت. استفاده از حتی یک جمله تکراری و کپی شده از محتواهای دیگر می‌تواند سبب شود تا محتوای شما در موتور جست‌وجوگر گوگل کمتر دیده شود. در کنار تمامی این موارد، توجه به دیگر آپدیت‌های جدید گوگل چون کلمات قابل فهم و ساده، جملات کوتاه و عبارات مرتبط نیز می‌تواند در سئوی 2021 تاثیر داشته باشد. یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است. تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید.

  • درباره لینک داخلی در قسمت بالا توضیحاتی ارائه شد، در این قسمت برای یادآوری مجدد و ذکر نکات مهم، مجددا به این مبحث می‌پردازیم.
  • برحسب اطلاعاتی که جمع آوری شده است، مطابق با نتایج تحقیقات سایت Moz و Ahrefs، هر پله افزایش رتبه سایت می‌تواند در حدود 10 – 20 درصد، میزان افزایش ترافیک سایت شما را به همراه داشته باشد.
  • همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند.
  • شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد.
  • برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت.
  • ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید!

اما باید کمی واقع گرا باشیم در دوره کنونی رسیدن به نتایج برتر گوگل، بدون سئو و بهینه سازی تقریبا غیرممکن است. آکادمی دی ام روم در مقاله‌ای جامع و بی‌نظیر، اقدام به تولید و تدوین یک مقاله در حوزه آموزش سئو و آن را در اختیار افرادی که خواستار یادگیری سئو هستند، قرار داده است. برای مورد دوم شما با سئو و بهینه‌سازی صفحات به طور مقدماتی آشنا شده‌اید ولی نمی‌دانید که آموزش سئو را از کجا شروع کنید.

Zombie Page در سئو چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

این عمل باید به گونه‌ای انجام ‌شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکست‌ها به درستی انتخاب شوند. هنگامی که خزنده های گوگل وارد سایت می شوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخش های سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهم ترین بخش های صفحه به حساب می آیند. در سال‌های اخیر بیشتر افراد سایت‌ها را با گوشی همراه خود دنبال می‌کنند و به نوعی کاربران موبایلی از کاربرانی که با لپ تاپ و کامپیوتر سایت‌ها را باز می‌کنند، بسیار بیشتر شده است. Crawler یا خزنده‌ های گوگل ربات هایی هستند که در سایت می چرخند و اطلاعات آن ها را استخراج می کنند. به طور کلی این خزنده ها هر بار که به سایت ها سر می زنند مقدار مشخصی از اطلاعات سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.