نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه تحقیق | porseshneshan

علاوه بر این نکات، نکات فنی دیگری نیز وجود دارد همانند نوع فونت، سایز فونت و فاصله خطوط و موارد دیگری که دانشجو باید به دستورالعمل استاندارد دانشگاه مراجعه کند و موارد ذکر شده در آن را در پایان نامه نهایی خرید پیشینه تحقیق از پرسش نشان خود اعمال کند. ردیابی سایر منابع مرتبط است آن هم از طریق بررسی فهرست منابع و مأخذ اسنادی که با موضوع شما مرتبط هستند و به آن‌ها دست یافته‌اید. یک پایان‌نامه دانشگاهی و یا یک گزارش پژوهشی به‌صورت ترکیبی، جامعتر، تحلیلی‌تر و یا انتقادی‌تر تدوین می‌شود. پس از روشن شدن اهمیت و اهداف پیشینه تحقیق اینک نوبت به دریافت کارکردهای آن است. جان ديوئی اعتقاد دارد مطالعه منابع، به محقق کمک مي‏‌کند تا بينش عميقي نسبت به جنبه‏‌های مختلف موضوع تحقيق پيدا کند (دلاور، 1375، ص 182).

پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار

از مهم‌ترین این منابع می‌توان به پایان‌نامه‌ها اشاره کرد که خود دارای بخش مشخص و قابل ملاحظه‌ای از پیشینه پژوهش است. 3- به پایگاه های علمی معتبر داخلی و خارجی، اساتید، کتابخانه ها، چکیده مقالات و پایان نامه ها و… رجوع کنید و به شکل های مختلف و با ترکیب این کلمات کلیدی به دنبال مقالات و منابع بگردید.

نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه تحقیق | porseshneshan

این راحت‌ترین راه برای سازمان‌دهی بدنه متن شماست و اطمینان می‌دهد که موارد مهم را از دست نداده‌اید. علاوه بر این، رسیدن به ایده کلی در خصوص کارهایی که برای نوشتن مقاله مروری انجام می‌دهید؛ به ‌سرعت و راحتی کارتان می‌افزاید. در همین مطلب درباره ساختار اولیه مروری بر پیشینه تحقیق اشاراتی داشته‌ایم و نمونه‌ای از یک طرح کلی خوب را نیز در ادامه مطرح خواهیم کرد. در این مرحله از تمام دانش و اطلاعات جمع آوری شده برای تنظیم طرح کلی استفاده نمایید.

استنتاج پایانی از مرور نوشتارها[ویرایش]

مطالب ژورنال هاب توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی نوشته می‌شود. به همین دلیل از همه شما عزیزان دعوت می‌کنیم در تکمیل شدن ژورنال هاب مشارکت کنید. در صورتی که مطلبی نیاز به اصلاح و یا تکمیل داشت لطف کرده و این موارد را از طریق صفحه “تماس با ژورنال هاب” به ما منتقل کنید. با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید. 10- پرداخت درست و همه جانبه به پیشینه، ضرورت تحقیق پیش رو را اثبات خواهد کرد.

  • به عبارت دیگر، خواننده چگونه می‌تواند این اطلاعات را استخراج کرده و از آن در جامعه حاضر استفاده کند؟ از این منظر، موضوع را با یک دنباله باز به پایان می‌رسانیم.
  • به این ترتیب، نوعی ارزیابی انتقادی از این آثار در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.
  • برای این‌کار نکات کلیدی وجود دارد که حتما باید در چکیده ثبت شود که شامل عنوان مقاله، سال انجام آن، جامعه، روش و ابزار پژوهش، هدف تحقیق و در نهایت نتایج حاصل از آن است.
  • در استناد به منابع، می توان جملات آن را به طور مستقیم و با نقل قول ذکر کرد.
  • رجوع کنید و به شکل های مختلف و با ترکیب این کلمات کلیدی به دنبال مقالات و منابع بگردید.
  • هر منبع دارای چارچوب مرجع خاص خود برای اصول سازمان دهنده است؛ بنابراین لازم است تا مطالب مروری را در منطقی‌ترین ساختار و حالت ممکن ذکر کنید.