هارد دوربین مداربسته چیست و چرا به آن نیاز داریم؟-امن باش

هارد دوربین مداربسته چیست و چرا به آن نیاز داریم؟-امن باش

سیستم‌های نظارتی یا دوربین مدار بسته نیز یکی از این انواع هستند که طی سالیان گذشته شاهد عرضه هارد دیسک‌های مخصوص برای استفاده از آنها بوده‌ایم. در واقع استفاده از هاردهای مخصوص دوربین مدار بسته (هارد برای دی وی آر)، بهترین انتخاب برای این اهداف است. با توجه به توضیحات ارائه شده در بخش مربوط به انواع هارد دیسک‌ها WD (وسترن دیجیتال) با رنگ‌های مختلف، هارد دیسک‌های بنفش بهترین گزینه برای سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته شما هستند. فعالیت ما در فرافن از سال ۸۵ و با تمرکز بر تجهیز و اجرای پروژه‌های نظارتی و امنیتی آغاز شد و با راه‌اندازی سایت فرافن مارکت به‌عنوان یکی از اولین فروشگاه‌های اینترنتی دوربین مداربسته در ایران، دامنه خدمات و فروش محصولات ما به سراسر کشور گسترش یافت. اکنون با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت گروه فرافن و به ثمر رساندن حدود 2500 پروژه موفق، مفتخریم که با اولویت قرار دادن رضایت مشتری، همواره با‌کیفیت‌ترین کالاها را تقدیم شما کرده‌ایم.

در چنین شرایطی، HDD های آبی WD مقاومت نمی‌کنند، زیرا فقط برای اهداف عمومی طراحی شده‌اند. نسخه حرفه‌ای هارد دیسک WD Red با ظرفیت ذخیره‌سازی تا 18 ترابایت موجود است. جز هاردهای کم مصرف وسترن دیجیتال هستند و برای ذخیره سازی اطلاعات مناسب هستند اگر میخواهید فیلم و عکس هاتو رو ذخیره کنید باید از این هارد استفاده کنید. شما می‌توانید تمام سوالات خود را درباره نصب دوربین مدار بسته و نگهداری آن در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا یکی از متخصصان دوربین مدار بسته آچاره در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهد. علاوه بر شوک عوامل مختلفی می تواند باعث بروز خرابی در هارد یک سیستم دوربین مداربسته شود.

  • DVRها معمولا تعداد مشخصی از هارد با ظرفیت محدود را پشتیبانی می کنند.
  • این هاردها در بسیاری از کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرند و بی شک بعد از هارد با لیبل بنفش بهترین عملکرد را دارند.
  • این هاردها هم برای کامپیوتر و هم برای دوربین مداربسته به کار می روند.
  • از دیگر تکنولوژی‌های به کار رفته در این هارد دیسک می‌توان به Intelliseek اشاره کرد که برای ارائه تعادل میان عملکرد و قدرت در هارد دیسک به کار می‌رود و باعث کاهش لرزش، صدا و مصرف برق هارد دیسک می‌شود.

طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند. هارد دیسک‌ها در انواع مختلف سایزها و اندازه‌ها به بازار عرضه می‌شوند که ممکن است مصرف انرژی، حافظه کش و … متفاوتی داشته باشند. شاید بگویید در گذشته از هارد کامپیوتر برای دوربین استفاده کرده‌ایم و ماه‌هاست که مشکلی www.amnbash.ir ندارد. هرچند قرار نیست هارد کامپیوتر در صورت استفاده به عنوان هارد دوربین منفجر شود، اما به روشنی برای این کار ساخته نشده است و شما در شرایط کاری غیر معمول از آن استفاده می‌کنید که شانس خرابی زودهنگام را حسابی بالا می‌برد. برند انتخابی شما هارد وسترن لیبل بنفش یا سیگیت surveillance باشد.

بنابراین اگر فقط برای مصارف کامپیوتری نیاز به هارد دیسک دارید بهتر است از هاردهای دسکتاپی استفاده کنید. همچنین برای مصارف نظارتی و امنیتی نیز بهتر است از درایو های مخصوص دستگاه های DVR و NVR یا همان هارد dvr بهره بگیرید. هارد دیسک‌های مخصوص دوربین مدار بسته مزایایی نظیر پشتیبانی از تعداد بیشتری دوربین، طول عمر بالاتر، احتمال خرابی پایین‌تر، سرعت بیشتر و تحمل بهتری در برابر لرزش و گرما دارند. متاسفانه بخش بزرگی از هارد دیسک های معمولی کامپیوتر که فروشندگان و نصاب‌ها بر روی دستگاه‌های DVR نصب می‌کنند، ریفر هستند و طول عمر زیادی ندارند.

DVR ها معمولا تعداد مشخصی از هارد با ظرفیت محدودی را پشتیبانی می کنند. البته گاهی علت عدم شناسایی هارد توسط دستگاه رکوردر می‌تواند خرابی کابل ارتباطی هارد با دستگاه و یا خرابی کابل برق تغذیه هارد نیز باشد. اینترنال نیاز است تا از چندین دستگاه به طور همزمان پشتیبانی کند و بدون وقفه اطلاعات را در خود ذخیره کند. در سیستم‌های حفاظتی و DVRها به هارددیسکی با توانایی ذخیره‌ی پیوسته‌ی داده‌ها نیاز است و باید بتواند هر روز، حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره کند. هارد Western Digital میتواند خروجی 64 دوربین مداربسته را به صورت هم‌زمان روی خود ضبط کند که استفاده از آن را در سیستم‌های مداربسته بسیار مناسب است.

تست و تنظیمات هارد دوربین مداربسته

این دستگاه­‌ها می­توانند دارای فرمت H264، H265 و یا H265+ باشند. سومین عامل میتواند مدت زمان ضبط تصاویر باشد که با توجه به تعداد روزهای مورد نیاز جهت ذخیره اطلاعات، باید ظرفیت مناسب هارد انتخاب شود. لازم به ذکر است که جهت صرفه جویی در ظرفیت اشغالی هارد، می­توان از روش‌های ذخیره سازی جدید یا انتخاب مناسب فرمت ضبط تصاویر استفاده کرد.طول عمرطول عمر هارد رابطه مستقیمی با ابزار‌های استفاده شده در ساخت آن مثل جنس صفحه‌ها، تکنولوژی و … دارد.

خصوصیات هارددیسک مناسب برای سیستم مداربسته

هارد دیسک های معمولی، نهایتا به مدت 6 روز در هفته و هر روز 8 ساعت کار می کنند و دارای عملکرد متوسطی هستند. کمپانی وسترن دیجیتال هارد دیسک های خود را با رنگ های مختلف برای مصارف مختلف تولید و نشانه گذاری می کند. برای اطلاع از مدل های مناسب با تلفن های شرکت تماس گرفته و کارشناسان فروش صحبت کنید.

ذخیره و نگهداری تصاویر امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و میبایست برای حفظ و نگهداری آنها دقت بیشتری را به خرج داد. خوشبختانه در چند سال اخیر شرکت های تولید کننده هارد از جمله وسترن دیجیتال و سیگیت که از معتبرترین برندها هستند مدل های مخصوصی را برای سیستم های نظارتی و امنیتی طراحی ارائه داده اند که توانسته نیاز کاربران را برطرف کند. هارد دوربین مدار بسته معمولا دارای قابلیت های بیشتری نسبت به مدل های معمولی است و همچنین از فناوری ها و قابلیت های بهتر برخوردار بوده تا قابلیت استفاده شبانه روز را داشته باشد. علاوه بر کیفیت و کارایی، قیمت هارد دوربین مدار بسته نیز در مقایسه با مدل های معمولی بیشتر است و برای تهیه آن باید هزینه بیشتری نیز بپردازید. ضمن این که بهترین هارد دوربین مداربسته مناسب ترین هارد برای سیستم شما نیز باشد. به عنوان مثال اگر دستگاه ضبط کننده شما یک هارد 6 ترابایت را پشتیبانی می کند هارد بالاتر بهترین هارد برای سیستم مداربسته شما نخواهد بود.

اگر تا به حال هارد دیسک‌هایوسترن دیجیتال خریداری کرده باشید، احتمالا رنگ بندی‌های متفاوت را دیده‌اید. این مورد ممکن است شما را در خرید هارد دیسک مورد نیاز سردرگم کند. این روند تا زمانی که حجم حافظه هارد پر شود ادامه دارد و در ادامه بسته به سناریو ذخیره سازی تعریف شده، اغلب دستگاه شروع به جایگزینی داده ها از انتها می‌کند.

هارد دیسک یکی از اجزای مهم برای پکیجدوربین مداربستهاست ، اگر میخواهید تصاویر دستگاه DVR یا NVRهایک ویژن را ضبط کنید حتما نیاز به یک هارد دیسک اینترنال دارید. خوشبختانه برنامه‌ها و ابزارهای آنلاین مختلفی برای محاسبه ظرفیت مناسب هاردهای دوربین مداربسته در دسترس هستند که با وارد کردن اطلاعات می‌توانید بهترین ظرفیت برای هارد دوربین مداربسته را بیابید. توجه داشته باشید که بهترین هارد دوربین مداربسته، صرف نظر از برند و شرکت تولید کننده، نو و آکبند بودن آن است. ما به هیچ وجه هارد های دست دوم، تعمیری یا رفرش شده را توصیه نمیکنیم.