چند ماه پیش میلیونها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وبسایتها از طریق موبایل صفحات را بازدید میکنند و جستوجو در موبایل روبه افزایش است. Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری میشود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، میتواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چراکه اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. دوره راهاندازی کسب و کار آنلاین در 29 دقیقه به شما کمک می کند تا بتوانید یک وب سایت فروشگاهی با وردپرس راه اندازی کنید.
مشاهده نتایج حاصل از سئو به چه مقدار زمان نیاز دارد؟
انتشار محتوای شما در پلتفرمهای اجتماعی باعث افزایش نشر و شناختهشدگی محتوا میشود و این میتواند منجر به بهبود رتبهبندی صفحات وبسایت شما در موتورهای جستجو گردد. همچنین، لینکهای ارجاعی از شبکههای اجتماعی میتوانند به افزایش اعتبار سئوی وبسایت شما کمک کنند. در نتیجه ی درست انجام این تکنیک ها، می توانید در جستجوی کلمات و عبارات کلیدی مختلف رتبه های بهتری را در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کنید. سئو یا SEO مخفف کلمۀ Search engine optimization به معنی بهینهسازی سایت (برای) موتور های جستجو ست.
سئو داخلی (On-page)
البته لینکسازی خارجی جزو سئو خارجی محسوب میشود و همانطور که بارها بیان شده است، سئو خارجی هنگامی تاثیرات خوبی دارد که سئو داخلی به بهترین شکل ممکن پیاده شده باشد. پس قبل از لینکسازی خارجی برای صفحات، سئو و لینکسازی داخلی خود را بهینه نمایید. برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده میکنند.
یکی دیگر از چکلیستهایی که باید بهعنوان مدیر سایت و یا کارشناس سئو بدانید چک لیست مربوط به سئو محتوا داخلی سایت است. وقتی استراتژی خود را مشخص کردید طبق آن میتوانید گام به گام پیش بروید و با استفاده از یک سری ابزارها میتوان سایت خود را آنالیز کنید و نتیجه را ببینید. این آپدیت میتواند معنای کلمات را با بررسی لغات قبل و بعد آن و بدون ترجمه کلمه اصلی حدس بزند. این آپدیت به این صورت بود که به سایتهایی که جستجو را برای موبایل سادهتر میکردند امتیاز بیشتری میداد. این آپدیت بهمنظور اهمیت روزافزون موبایل در زندگی انسانها ایجاد شده بود.
- در این سیستم گوگل سعی می کند که پاسخ های خوبی به سوالات کاربران به نمالیش بگذارد.
- از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهمترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است.
- از این رو تمرکز بر روی عبارات مرتبط و موثر برای کسب و کار نکته بسیار مهمی است و از نظر من نباید زمان و هزینه کسب و کار را برای دریافت بازدید از عبارات غیر موثر تلف کرد.
- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در آدرس URL، به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحه را بهتر فهرست کنند و کاربران را به جذب کلیک بیشتر ترغیب کنند.
این بخش ها به صورت غیرمستقیم بر روی اعتبار وب سایت شما تاثیر گذار هستند. نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید. اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست. به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید. در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند.
افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد. سئو و بهینهسازی سایت یکی از ابزارهای موجود برای رشد در بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. ابزارهای دیگری همچون شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات بنری نیز در بازاریابی تاثیرگذار خواهند بود، اما هیچ یک به اندازه سئو، شما را در معرض کاربران هدف قرار نمیدهد. سعی نمایید که کاربران هدف خود را بشناسید و بیشتر روی آنها تمرکز کنید و برای آنها تولید محتوا انجام دهید. به عنوان مثال؛ اگر در حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا انجام میدهید، تولید محتوا میبایست مناسب این سنین باشد و یا اگر حوزه کسب و کار مربوط به آموزش است میبایست کمی رسمیتر اقدام به تولید محتوا کنید.
سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد