مراقب این ۱۰ گیاه سمی و خطرناک آپارتمانی باشید

به این صورت که بستر مربوط به کاشت گیاه را در این ظروف قرار داده و سپس این ظروف را در گیاهان زینتی آپارتمانی جدید آکواریومتان بگذارید. آبیاری: برای آبیاری سرخس بوستون در فصل بهار و تابستان زمانی که رطوبت کمی در خاک آن باقی مانده و رو به خشک شدن میرود آن را آبیاری کنید، اما در فصل پاییز و زمستان بگذارید خاک گیاه خشک شود و سپس آن را آبیاری کنید. کوددهی: برای کوددهی به این گیاه در بهار و تابستان اقدام کرده و ماهی یک بار آن را با کودی استاندارد کوددهی کنید.

گیاه زینتی ترشی در جدول عطر گلها و شکوفهها نیز میتواند یکی از دلایلی باشد که گیاه را به یک عضو ارزشمند از محیط تبدیل میکند. نور: این گیاه ترجیح میدهد ساعاتی از روز را در سایه و ساعاتی را در نور غیرمستقیم زندگی کند. غورهای گیاهی چشمگیر با برگهایی گرد و مروارید شکل از خانواده ساکولنتهاست. نور: این گیاه به محیطی با نور زیاد ولی غیر مستقیم نیاز دارد. کوددهی: این گیاه به کود زیادی نیاز ندارد. گونه های مختلف آفریقای جنوبی از تیره Cyrtanthus به عنوان مثال ، به دلیل توانایی گلدهی سریع خود پس از آتش سوزی های علفزارهای طبیعی بسیار مشهور هستند ، و به همین دلیل چندین نوع از این گونه ها به عنوان “نیلوفرهای آتش” شناخته می شوند.

گیاهی زینتی در حل جدول

این گیاه هم جز درختچه های سایه پسند گلدار هستش که مثه آبشار طلای بالا در بهار گلهای زرد رنگ و معطر میده. نور: این گیاه به محیطی نورگیر با نور غیرمستقیم نیاز دارد؛ منتها دقت کنید که نور محیط بیشازحد نباشد، چون نور بیشازحد باعث زرد شدن برگهای آن میشود. برگهای خاص و جذاب این گیاه میتواند بهراحتی آن را از سایر گیاهان متمایز کند، بهطوریکه برگهای این گیاه رنگی بین سبز و بنفش دارند که با خطهایی نقرهای تزئین شدهاند. نخل فونیکس یا نخل ققنوس فینیکس را می توانید هم در گلدان و هم در فضای آزاد بکارید.

گیاه زینتی وحشی

یعنی اگر قرار است یک قاشق کود در 1 لیتر آب حل شود، میزان آب را دو برابر، یعنی 2 لیتر درنظر بگیرید. معمولا در زمستان، یعنی در زمانی که چیز کمی برای جلب توجه وجود دارد، این درختچه ها تماشایی ترین گیاهان در فضای سبز می باشند. این گیاه جزو گیاهان مقاوم در برابر آفات و بیماریها میباشد و به جز شتههای قرمز که از ساقههای گلدار این گیاه استفاده میکنند غالباً آفت دیگری تمایلی به استفاده از این گیاه ندارد. این گل و گیاه زینتی و آپارتمانی گیاهی با رشد سریع و میزان گلدهی طولانی با رنگ قرمز است. این ناودانها با تعداد خم و ورق ها و عرض های متفاوت تولید میشوند، که قیمت هر یک از آنها که حدود 5 متر است بین 1.000.000 الی 2.000.000 میباشد.

بخاطر رشد مناسب و رنگ زیبای برگهایش کاربرد دارد. رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی خاطرنشان کرد: چالش ها و موانع متعددی در مسیر رسیدن به کشاورزی دانش بنیان در کشور وجود دارد که از جمله آنها سرمایه گذاری پایین در بخش کشاورزی، پایین بودن تعداد شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های کشاورزی، عدم حمایت کافی از ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان، پایین بودن ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش (کمتر از ۶ درصد) و عدم شکلگیری زنجیره ارزش است. کوددهی: ماهی یک بار کوددهی با کودی مایع و دوبرابر رقیق شده برای این گیاه کافی است. با كشت بذر در بهار، در تابستان و پاييز گل ميدهد. این کود را باید در بهار و تابستان و ماهی یک بار به گیاه بدهید.

جزوه گل و گیاهان زینتی

این گیاه با ظاهر خاص و منحصربهفردش جزء گیاهان گوشتخوار محسوب میشود و نگهداری آسانی دارد. نور: این گیاه به محیطی با نور کم تا متوسط و البته غیرمستقیم نیاز دارد. این گیاه به آفتاب کامل، خاکی با مواد غذایی و رطوبت متوسط و زهکشی بالا نیاز دارد. نور: غورهای محیطی نور گیر با نور غیر مستقیم را دوست دارد. نور: پتوس مرمری در شرایط نوری کم تا زیاد به رشد خود ادامه داده و میتواند شرایط نوری مختلف را تحمل کند، البته به شرطی که نور دریافتی آن غیرمستقیم باشد.

این را به بیمار بدهید تا بخورد. برگهای سبز این گیاه واقعا چشمگیر و خاص هستند و در گلدانهای آویز زیبایی بیشتری خواهند داشت. آکالیفا دم گربهای برگهای سبز و بزرگی دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده و آن را حسابی جذاب و تماشایی میکند. آبیاری: یک آبیاری معمولی و متدوال برای این گیاه کافی است؛ طوریکه خاک گیاه وقتی رو به خشکی رفت آن را آبیاری کرده و از آبیاری پیدرپی و خیس ماندن بیشازحد خاک آن نیز خودداری کنید. کوددهی: این گیاه به کود زیادی نیاز ندارد و در طول فصل رویش یک بار کوددهی برای آن کافی است. نور: این گیاه به نوری کم تا متوسط و غیرمستقیم نیاز دارد. نور: این گیاه به محیطی نورگیر نیاز دارد و ترجیح میدهد ساعاتی از روز را در نور مستقیم خورشید زندگی کند.

حتی اگر تازه کار هم هستید، می توانید این گیاهان را با خیال راحت به خانه ببرید. محل احداث بایستی حتی الامکان مسطح باشد چرا که در صورت ناهمواری و شیبدار بودن، ایجاد یک گلخانه بزرگ با مشکلات و هزینههای زیادی برای تسطیح همراه خواهد بود. دانلود کتاب طرز نگهداری و پرورش انواع گیاهان آپارتمانی را هم در فهرست خرید کتاب خود قرار دهید؛ چرا که به معرفی و نحوه پرورش صحیح انواع گیاهان آپارتمانی میپردازد و روشهایی را آموزش میدهد تا عمر این گیاهان افزایش یابد و محیط اطراف زیباتری داشته باشید. برای یکبار هم که شده تجربه خرید از مجموعه ما را از دست ندهید. خوب است بدانید در زمان های قدیم به قدری قیمت این گیاه بالا بوده که فقط اقشار ثروتمند و پادشاهان توانایی خرید و استفاده از آن را داشتند. غورهای از جمله گیاهانی است که قابلیت نگهداری در گلدانهای عادی را نیز دارد، اما در گلدانها آویزی جلوهای حقیقتا تماشایی دارد؛ جالبتر هم اینکه غورهای گلهای سفید و خوشبویی هم دارد که ارزش آن را چند برابر میکند.

گیاهان زینتی دارویی

برای کوددهی به ساکولنت غورهای در طول بهار تا میانههای تابستان آن را هر 2 الی 4 هفته یک بار با کودی دو برابر رقیق شده تغذیه کنید. عوامل نابودی پوشش گیاهی در سطح حوضه های آبخیز عبارتند از استفاده چوب درختان جنگل برای سوخت ویا تولید محصولات چوبی و بوته کنی برای سوخت ، فشار دام بر مرتع که با عدم تعادل دام در مرتع انجام می شود و یا عدم وجود فرهنگ تأثیرات پوشش گیاهی بر منابع طبیعی و به تولید و به زندگی ساکنین حوضه آبخیز و عدم توجه به آن، همچنین ورود تکنولوژی بخصوص تراکتور در سطح حوضه ها که تشدید درتخریب منابع پوشش گیاهی و خاک می نماید و عدم فرهنگ نوع استفاده از تراکتور و یا شخم زدن درجهت شیب و یا تبدیل اراضی کم بازده به کشت دیم و یا ثبوت مالکیت اراضی برای خود وعدم مدیریت واحد در حوضه های آبخیز همه دست به دست هم داده و تخریب در حوضه های آبخیز را تشدید نموده است که نتایج آن فشار حوادث غیر مترقبه سیل و خشکسالی و کم آبی بر انسان شده است .

گیاهان زینتی کمیاب

از پاپیتال گرفته تا انواع فیلندرون و پتوسها و بسیاری دیگر از گیاهان آپارتمانی که شاخههای رونده دارند. گلی از انواع گلهای آویز آپارتمانی همیشه سبز و بالارونده که میتواند خودش راهش را پیدا کند. برگهای استوار و شمشیری شکل این سرخس میتواند 30 الی 60 سانتیمتر رشد کند و فضای خالی بالای منزلتان را حسابی سرسبز و زیبا کند. این سرخس میتواند تا 80 سانتیمتر رشد کند. درباره برش زدن برگهای اسفناج درنظر داشته باشید اگر برگها را از حدود 3 سانتیمتر بالاتر از پایه گیاه برش بزنید گیاه میتواند دوباره آن برگ را رشد دهد و برگ جدیدی به شما تقدیم کند. کوددهی: برای کوددهی در فصل بهار اقدام کرده و تا آخر تابستان گیاه را با کودی سبک و ضعیف، تغذیه کنید. کراسولا از گیاهان مشهور در دنیاست که بیش از ۱۵۰ گونه دارد و در ایران مردم بیشتر با گونه خرفه ای آن یا Portulacaria afra آشنا و آن را به عنوان گیاهی دارویی نوش جان می کنند.

اخیراً در کشور ژاپن از گونه اسکاندس (با گونه جاپونیکوس هم نام میباشد) به منظور استفاده از الیافهای بلند آن در صنایع پارچه و کنف سازی استفاده میشود. کوددهی: در طول بهار تا پاییز میتوانید از کودی دو برابر رقیق شده استفاده کرده و گیاه را با آن تغذیه کنید. هر گیاهی را که شروع به پوسیدگی می کند جابجا کنید . این کود قابلیت انحلال بالایی داشته و به سیستم های آبیاری نوین مانند سیستم میست یا مه پاشی و آبیاری قطره ای آسیبی وارد نمی کند. گلهای رنگارنگ فلوکس در اواخر بهار و اوایل پاییز در رنگ های صورتی، قرمز، سفید، بنفش و دو رنگ رشد میکنند.

گیاهان زینتی کردستان

سرخس آشیانه یکی از محبوبترین گیاهان آپارتمانی است که تا زمانی که آب و گرمای کافی را داشته باشد سرسبز است. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات طراحی فضای سبز گُلسِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … نگهداری از این گیاه کار تقریبا سادهای است و با کمی مراقبت و هرس کردن ظاهری خاص خواهد داشت. بایگانیشده از اصلی در ۴ مارس ۲۰۱۶. مزیت اصلی این سیستم نسبت به فوگر و فن این است که در فوگر حتما باید از آب با EC و TDS پایین استفاده شود ولی در پد با رعایت دور ریز 2 لی 3 درصد آب مصرفی در طی کار کردن پد میتوان از آب با کیفیت پایین استفاده کرد.

گیاهاین که به آباری متعادلی نیاز دارند و خاک گلدان آنها باید نسبتاً مرطوب نگه داشته شود مانند فیلو دندرون، پوتوس، پیرومیا، پیلهآ، نخل زینتی و شفلرآ. آبیاری این گیاه باید به صورت مرتب انجام شود و خاک آن همیشه مرطوب نگه داشته شود. این گل را در نور کم و در هوای گرم و مرطوب قرار دهید. برخی گیاهان آپارتمانی به دلیل زیبایی و برگهای سبزشان و خاصیت تصفیهکردن هوا محبوب هستند و انرژی مثبت را در فضای خانه افزایش میدهند. در هوای آلوده کلان شهرها، وجود گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا یک معجزه محسوب می شود.

گیاه زینتی رنگی

کوددهی مناسب به رشد ایده آل گیاه کمک می کند، در غیر این صورت گیاه میانه ی آکواریومی با سرعت رشد کمی خواهد بود. این گیاه در برابر ا نیترات حساس است و دچار ریزش می شود ولی به سرعت خودش را ترمیم می کند. اگر از این گیاه بهخوبی مراقبت شود سرعت رشد مناسبی داشته و به سرعت بالغ میشود. قطعا برخی از زیباترین گلهای دنیا در خانوادهی گیاهان پایا (گیاهانی با طول عمر بیش از ۲ سال، م.) است. بهطور کلی میتوان گفت، هنرمندانی که در این مرکز حضور دارند، در زمینه مجسمهسازی با مواد مختلف، از جمله بتن، فایبر گلاس، سنگ، گچ، فلز و چوب، به صورت حرفهای و تخصصی فعالیت دارند.

نور: پاپیتال میتواند در محیطی کمنور تا محیطی با نور زیاد زندگی کرده و شرایط را تحمل کند، بهشرطی که نور غیرمستقیم باشد. برگهای چرمی شکل و قلبی این گیاه در کنار ساقههای بلندی که دارد زیبایی منحصربهفردی را ارائه میکند. یکی برگهای استوار و سر بالا و دیگری برگهایی آویزان و قلبی شکل که باعث میشود در گلدانهای آویز بسیار زیبا جلوه کند. این گل زمستانی توسط یک گل سبز رنگ فنجانی احاطه شده است که بسیار شبیه آلاله است. نور: این گیاه به نور کامل خورشید و گاهی سایه نیاز دارد. گیاهانی که به آب کمی نیاز دارند مثل هاورتیا، سانسویریا، گاستریا، کاکتوس و گیاهان گوشتی که نسبت به خشکی مقاوم هستند و آبیاری فقط باید پس از خشک شدن کامل صورت گیرد. برگها کامل با آرایش متناوب و به طول 10-5 سانتیمتر ظاهر میشوند. برشها را 15 تا 30 ثانيه در سبز ميتل يا آبي ميتل قرار داده بلافاصله با آب خوب شستشو دهيد بطوري كه بعداز چند بار شستن رنگي از نمونه ها ضايع نشود.