طراحی داخلی کافه رستوران ها با 8 نکته که مشتریان شما را باز میگرداند

کاغذ دیواری های PVC به این دلیل که خاصیت شستشوی مستقیم دارند در محیط هایی که امکان آلودگی در آن بیشتر است مورد استفاده قرار می گیرند. برنامه ریزی از قبل به شما امکان طراحی ارگونومیک و انتخاب درست از میان انواع مدل های چیدمان آشپزخانه صنعتی را میدهد. بودجهای که در نظر گرفتهاید را باید برنامه ریزی کنید. پس از برگزاری جلسات متعدد طراحان با کارفرما، تصمیم بر این شد که طبقه همکف با سقف بلند به سالن اصلی غذاخوری برای خانواده ها تبدیل شود، در حالی که طبقه اول برای جوانان در نظر گرفته طراحی فضای داخلی رستوران سنتی شد. با طراحی پنجرههایی که فضای زیبای دریا و جنگل و طبیعت را نشان میدهد فضایی دلنشین تر و صمیم تر ایجاد کنید. آنچه که در پروژه دکوراسیون صنعتی کافه به عنوان خواسته مطرح شد، معیارهایی همچون صرفه اقتصادی، سریع الاجرا بودن طرح و همچنین نوآوری به جهت خلق فضایی متمایز در شهر بود.

از طرفی رنگ های تیره یا گرم نمای دنج تر و صمیمانه تری به رستوران شما می بخشند. فضای کانتر آشپزخانه محدود است به این دلیل که در این نوع طراحی کابینت های کم تری جایگذاری میشوند. ریختن غذا و نوشیدنی در کف رستوران بسیار عادی است، بنابراین، باید از کفپوشی استفاده کنید که نگهداری راحتی داشته و به راحتی تمیز میشوند. بتن به دلیل ارزان قیمت بودن، راحتی نصب و نگهداری ساده، میتواند انتخاب مناسبی باشد. کل رستوران یا فست فود را که نمی توانید هود بزنید.10 جای رستوران هم که هود نمی توانید نصب کنید. ظرف و ظروف : اگر فکر می کنید که ظرف و ظروف پذیرایی از مهمانان آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنید، سخت در اشتباهید. تالار رستوران یا به عبارتی تالار و رستوران که به آن تالار پذیرایی نیز گفته می­شود، جایی است که در آن مراسمیچون ختم و جشنهای کوچک خانوادگی برگزار میشود.

دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ

اما به هنگام شب برای روشنایی محوطه باید یک نورپردازی سرتاسری داشته باشید تا محیط کاملاً روشن باشد، در کنار آن میتوانید برای جلب توجه از برخی نورپردازیهای خاص با رنگهای قابل توجه در طراحی نمای رستوران استفاده کنید. به هنگام شب برای روشنایی محوطه باید یک نورپردازی سرتاسری داشته باشید تا محیط کاملاً روشن باشد، در کنار آن میتوانید برای جلب توجه از برخی نورپردازیهای خاص با رنگهای قابل توجه استفاده کنید.به دلیل نداشتن سقف نمیتوانید از چراغهای سقفی استفاده کنید، اگر محوطه نیز خیلی بزرگ باشد، چراغهای دیواری هم نمیتوانند گزینه مناسبی باشند، اما میتوانید از چراغهایی که بر روی کف نصب میشوند، بهترین استفاده را ببرید. به دلیل نداشتن سقف نمیتوانید از چراغهای سقفی استفاده کنید، اگر محوطه نیز خیلی بزرگ باشد، چراغهای دیواری هم نمیتوانند گزینه مناسبی باشند، اما میتوانید از چراغهایی که بر روی کف نصب میشوند، بهترین استفاده را ببرید. حتی اگر بهترین منوی غذایی را داشته باشید و بهترین غذاها را برای مشتریان سرو کنید، با نداشتن دکوراسیون مناسب، قطعاً نمیتوانید مشتریان زیادی را جذب کنید؛ بنابراین اگر هدفتان موفقیت در کسبوکار است، حتماً تا انتهای این مطلب را بهدقت مطالعه بفرمایید.

انواع طراحی داخلی رستوران

گاهی برخی از ایدهها در افراد مختلف، تنوع بالایی دارد. ساده و یا مجلل بودن طرح این نردهها به سبک چیدمان و خواست رستوراندار بستگی دارد. سبک طراحی و رعایت ویژگیهای رستوران مدرن اهمیت بسیار زیاد دارد. شخصی یا زنجیرهای بودن رستوران نیز در طراحی داخلی رستورانها تأثیر دارد. برای اینکه نمای داخلی رستوران دارای هماهنگی بوده و چشم مشتریان را خسته نکند بهتر است نوع کفپوش با چیدمان و سبک بهکاررفته برای طراحی داخلی رستوران، هماهنگی داشته باشد. در دنیا، رستورانهایی با سبک و سیاق مختلف طراحی شدهاند. در برخی از تالار رستوران­ها که جشن­ها و مراسم ساده قرار است در آنها برگزار شود، با توجه به مساحت میتوان یک جایگاه نیز طراحی کرد که در اصطلاح صاحب مجلس در این جایگاه بنشیند درست مانند تالارهای عروسی که جایگاهی برای عروس و داماد طراحی میشود. این نکته از این لحاظ حائز اهمیت میباشد که خرید کاغذ دیواری بدون واسطه برای شما به عنوان یک مشتری هزینه کم تری خواهد داشت و شرکت های واسطه معمولا برخی اجناس خود را گران تر از سایر فروشگاه ها به فروش میرسانند.

چگونه می توانید فضای کافه رستوران تان را دلنشین و دعوت کننده نشان دهید؟ این نوع چیدمان در آشپزخانه وسیع بهترین کارکرد خود را زمانی نشان میدهد، که چند آشپز به صورت هم زمان در این فضا حاضر باشند و در چنین محیطی چرخشی بر روی دسته بندی وظایف از پیش تعیین شده کار کنند. زیرا دکوراسیون و معماری داخلی فروشگاه شما به گونه ای شخصیت مغازه شما را نشان می دهند و بر روی حضور مشتری در مغازه تاثیرگذار است. طراحان داخلی باید آشپزخانه را بهگونهای طراحی کنند که جلوی دید مشتری نباشد. بنابراین اگر شما قصد راه اندازی یک رستوران ایتالیایی خاص و درجه یک را دارید باید بدانید که مشتریان شما تنها به طعم و مزه غذاها توجه نمی کنند بلکه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران نیز برای آن هابسیار اهمیت دارد. اگر هم فضای سرپوشیده و هم فضای سرباز را ایجاد کنید، باغ رستوران موفقی خواهید داشت، چراکه عدهای دوست دارند حتی با وجود هوای دلپذیر، در فضاهای سرپوشیده غذا را میل کنند.

در نتیجه وقتی میخواهید رستوران خود را راهاندازی کنید، حتماً باید به این موردتوجه داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید اگر از رنگ قرمز یا زرد استفاده نمی کنید، ضروری است که دکوراسیون فست فود با رنگ های گرم طراحی شود؛ چرا که این رنگ ها نیز را تحریک می کنند. اگر محدودیت فضا و محدودیت طراحی دارید، اگر محدودیت امکانات و منابع مالی دارید، حداقل این است که دیدگاه طراحی داشته باشید و متناسب با ظرفیت هایتان حداکثر بهرهبرداری را بکنید. اما برای هر فضا باید حداقل دو درگاه خروجی که یکی اضطراری است، در نظر گرفته شود. استفاده از متریال طبیعی با جزئیات اکسپوز (نمایان) و حداقل تزئینات.

طراحی داخلی اشپزخانه رستوران

گروه تخصصی راه اندازی فست فود ، کافی شاپ ، رستوران ملل ، رستورانهای سرو غذای سالم و هتل پیشرو و نوآور در ارائه خدمات نوین در عرصه صنعت غذا. گاهی ممکن است با انتخاب برخی از سبکهای مدرن هزینههای شما افزایش پیدا کرده و در نیمه راه با مشکل مواجه شوید، سعی کنید عاقلانه و واقعگرایانه سبک مناسب را انتخاب نمایید. طراحی معماری مقوله مهمی در راه اندازی آشپزخانه های صنعتی می باشد. انتخاب رنگها در طراحی محوطه، طراحی نمای رستوران و طراحی داخلی باید با دقت صورت بگیرد. شاید در ابتدا اینطور به نظر نرسد، اما بیشک ایدههای متنوعی برای طراحی داخلی فست فود وجود دارد که با تکنیکهای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ، تفاوت عمدهای دارند. این موضوع به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد.

اگرچه قیمت کاغذ دیواری نانو مانع از استفاده گسترده آن می شود ولی با این حال خرید کاغذ دیواری نانو را به بسیاری از افراد توصیه می کنیم. رنگ محیط علاوه بر ایجاد زیبایی آن، از نگاه روانشناسانه تاثیر مهمی بر ذهن، خلق و خو و عادت افراد می گذارد. رنگهای سرد مثل آبی اشتها را کم میکنند و برعکس رنگهای گرم باعث میشوند اشتهای افراد افزایش پیدا کند. تمام آیتمها، ظروف غذا و غیره بهصورت محلی و سنتی انتخاب میشوند.

آن طراحی ساده و در عین حال فاخری دارد که در بورلی هیلز مستقر شده است. در رستورانهایی هم که غذا با قیمت متوسط ارائه میشود، طراحی داخلی ساده و بیآلایش میتواند انتظارات مشتریان را برآورده سازد؛ اما اگر قیمتهای تعیینشده توسط رستوراندار، بالا باشد قطعاً مشتریان انتظار دارند با ورود به رستوران، با جلوهای خاص و ویژه روبرو شوند. ما در این مقاله نمونه تصاویری از دکوراسیون داخلی فست فود جدید 2022 قرار داده ایم. فقط زیاده روی نکنید با ترکیب عناصر طراحی که به گذشته اشاره می کند، قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید، مانند این فضای نشیمن خیره کننده بار در Pigeonhole در کلگری، کانادا، که به شکل یک بار و کافه شراب پاریس طراحی شده است.

شما میتوانید برای تعیین این موضوع، به سلیقه و خواست خود، سلایق مشتریان و رسم و رسوم منطقه موردنظر توجه کنید. البته عوامل مؤثر در تعیین سبک رستوران، فقط به این موارد ختم نمیشوند. برای انتخاب نام مناسب، به سبک رستوران باید دقت کنید. قبل از شروع سرو غذا، هر میز غذاخوری باید با دقت آماده شده باشد. برای ساخت آبنما در محوطه باید به چند نکته دقت داشته باشید، برای نصب آبنما بهتر است آن را در زیر درخت اجرا نکنید چرا که ممکن است برگ درختان باعث آلودگی آب شود و به هنگام پمپاژ کردن آب، پمپ دچار مشکل شود. پمپی که برای آبنما انتخاب میکنید باید از قدرت بالایی برخوردار باشد.

نحوه نوشتن منو، طراحی رنگ و ظاهر آن، همگی باید با سبک کلی رستوران همخوانی داشته باشند. به طور کلی استفاده از رنگ های خنثی مثل کرم و قهوه ای در سبک کلاسیک کاربرد بیشتری دارد. نکاتی که برای چیدمان به کار می رود هم برای فضاهای بزرگ و هم فضاهای کوچک کاربرد دارد. یک رستوران استاندارد با آشپزخانه ی ارگونومیک راه حلهایی هوشمندانه را از لحاظ وسایل و ابزار کار و محیط کاری مهیا میسازد. در ادامه با بقیه این عوامل نیز آشنا خواهیم شد. در این قسمت شما را به چند مؤلفه اصلی در طراحی رستورانها آشنا میکنیم تا دیدگاه بهتری نسبت به این موضوع پیدا کنید. در باغ رستوران مشتریان میتوانند غذای خود را سفارش داده و تا آماده شدن آن به تماشای طبیعت بنشینند. تفاوت رستوران ها با فست فودها در نوع غذای و شیوه ی سرو غذا و حتی نوع دکوراسیون آن ها می باشد.

طراحی داخلی رستوران کوچک

این مکان توسط معماران Graham Baba بازسازی شده است که این فضا را به بخش هایی صمیمی تر با اتاقک های خانوادگی و پنل های شیشه ای ریلی مجزا کرده است. از این جهت باید با توجه به شرایط موجود، از کفپوشهای مناسبی استفاده کنید. در سبک سنتی تمرکز بر فرهنگ اولویت دارد، از این جهت میتوان گفت یکی از سبکهای گران محسوب میشود، چرا که علاوهبر لوازم و اکسسوریها باید ساختمان یا باغ نیز دارای معماری سنتی باشد. رستوران سنتی، سبک دیگری از رستورانها است که طرفداران خاص خودش را دارد. این کاغذ دیواری علاوه بر داشتن ویژگی های مثبت همچون قابلیت شستشو یک ویژگی مهم دیگری دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می کند و آن ویژگی خاصیت ضدلک و آلودگی می باشد.

رنگ دیوار پوشها را متناسب با متریال بهکاررفته در این محیطها انتخاب نمایید. برای اینکه از بین انواع دیوار پوش، گزینه مناسبی را برای رستوران انتخاب کنید باید به کاربری این قسمتها توجه نمایید. اینکه خط مونتاژ به ترتیب چیده شده باشد، جایی برای خط رنگ، جای دیگر مونتاژ، فلان جا تراشکاری، جای بعدی قطعه سازی، بعد از آن جوشکاری، جایی هم آهنگری و … هیچ قانون مشخصی در مورد نحوه ترتیب تجهیزات آشپزخانه های صنعتی شما وجود ندارد. اما اگر فضا محدود باشد این کانسپ از انواع مدل های چیدمان آشپزخانه صنعتی در اولویت خواهد بود، اما فضای اطراف محدود است و امکان چرخش و تقسیم وظایف فراهم نیست.

در رستوران رفتاری میتوانید هر نوع غذای سنتی را که دوست دارید همراه با انواع سالاد و مخلفات سفارش دهید. بسیار اتفاق می افتد که یک رستوران با وجود صرف هزینه های سنگین به دلیل عدم اطلاع از استانداردها و نکات مهمی که در طراحی دکوراسیون رستوران به ویژه آشپزخانه وجود دارد نتیجه دلخواه خود را به دست نمی آورند. این هتل زیبا و لوکس جزو هتلهای سه ستاره تهران بوده که معماری و دیزاین فوقالعاده شیکی دارد. چراکه در آخر غذای تهیه شده در رستوران ترکیبی از این سه مورد است. این به این معنا است که نقاط اساسی در سه گوش مثلث در داخل آشپزخانه صنعتی قرار دارند. سبک صنعتی از آن دست سبکهای دکوراسیونی است که ضمن آنکه به جسارت بسیاری نیاز دارد، فضای متفاوت و خاصی را نیز برایتان فراهم میآورد. می­توانید آثار هنرمندان شهر خود را در فضای رستوران به نمایش بگذارید با این کار علاوه بر زیبایی فضای رستوران، دکوراسیونی متفاوت خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی رستوران فست فود

پروژه کافه مدرن آیوی در شمال کشور و در شهر تنکابن واقع شده است. آلبوم های کاغذ دیواری که در فروشگاه دکورچوب برای فروش وجود دارند؛ همگی به طور مستقیم توسط شرکت دکورچوب از بهترین کشور های دنیا و همچنین بهترین برندهای ایرانی وارد شده و در انبار فروشگاه نگه داری میشوند و همین مسئله باعث شده خرید دیوارپوش و تجهیزات دکوراسیون داخلی از شرکت دکورچوب با قیمت بسیار مناسب تر نسبت به سایر مراکز انجام پذیر باشد. رستوران فست فود Souva غذاهای یونانی را در شهر سئول کشور کره جنوبی سرو میکند. اما در حقیقت برای طراحی این سبک، روش های متنوعی وجود دارد که تا حدودی به نوع غذاهای سرو شده و مشتری ها وابسته است.

طراحی فضای داخلی رستوران سنتی