دریچه فن کویل چیست؟ شرکت ونیز تهویه

ابتدا دور تا دور ورق درب دریچه زیر فن کویل ساده به صورت یکدست خم کاری می شود تا از استحکام بالاتری برخوردار گردد . در واقع دریچه زیر فن کویل ساده وزنه ای آلومینیومی از دو بخش فریم و درب تشکیل می شود . پس ابتدا فریم در محل مورد نظر جای گذاری میشود ، سپس در ب وزنه ای آن رویش قرار می گیرد . حال وقت پوشاندن سطوح دریچه زیر فن کویل با رنگ کوره ای الکتروستاتیک است . از این طریق میتوان دریچه زیر فن کویل را با هر رنگ دلخواهی پوشش داد . سپس برای جلوگیری از ایجاد هر گونه خراش و رنگ پریدگی بلافاصله اقدام به کاور کردن دریچه زیر فن کویل با مشما میکنیم .

دریچه زیر فن کوئل

در صورتی که دریچه زیر فن کویل شما با رنگ کاور شده باشد؛ مسلما قیمت بیشتری از دریچه های بدون رنگ خواهد داشت. به این شکل که هر چه اندازه و ابعاد آن بزرگتر باشد مواد اولیه بیشتری نیاز دارد و بنابراین قیمت بیشتری هم خواهد داشت. هر یک از دریچه‌های فن کویل با توجه به ابعاد، ضخامت بدنه، طرح و نوع متریال به‌کار رفته از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. اما با خرید مستقیم از مجموعه تهویه سان تمامی واسطه‌های بین تولیدکننده و مصرف‌کننده از بین رفته و قطعاً قیمت تمام شده کمتری جهت خرید دریچه فن کویل پرداخت خواهد نمود.

از آنجا که درب این دریچه زیر فن کویل وزنه ای می باشد ، لذا نیازی به قفل و لولا نداشته و کارکرد آن همچون سقف های تایلی می باشد . در این حالت باید از فاصله ی مناسب بین درب و دستگاه فن کویل مطمئن شویم . زیرا در صورت کم بودن این فاصله امکان وزنه ای بودن درب دریچه زیر فن کویل وجود نخواهد داشت . به طور معمول در زیر هر دستگاه فن کویل یا داکت اسپلیت یک چهار چوبه یا حفره ی چهار گوش متناسب با خود دستگاه فن کویل وجود دارد و در حقیقت دریچه زیر فن کویل روی آن نصب می گردد . برای نصب و تثبیت دریچه زیر فن کویل وجود یک کلاف از قوطی ، نبشی یا سازه ی فلزی کناف ضروری می باشد . این کلاف ، پایه ی کار محسوب می شود و دریچه زیر فن کویل به این کلاف پیچ می شود دریچه فن کویل .

در فضاهایی که دریچه های دمشِ هوا به صورت اسلوت طراحی و اجرا شده، برای هماهنگی بیشتردریچه دسترسی فن کویل طرح اسلوت جهتِ تناسبِ نمایِ دریچه دسترسی فن کویل و نمای دریچه های دمشِ هوا، از دریچه دسترسی فن کویل خطی با طرح اسلوت استفاده می‌گردد، که ‌این دریچه دسترسی فن کویل، به وسیله‌ی ورودیهای دریچه اسلوت که بر روی ان نصب شده وظیفه‌ی مکشِ هوا را به درونِ محفظه‌ی فن کویل به عهده می‌گیرد. دریچه دسترسی فن کویل خطی با طرح اسلوت را می‌توان به دوصورتِ وزنه‌ای و لولایی طراحی و تولید کرد. سطحِ بدنه دریچه دسترسی فن کویل خطی با طرح اسلوت به وسیله رنگ کوره‌ای در رنگهای متنوع پوشش داده می‌گردد.

دریچه بازدید فن کویل که به آن دریچه فن کویل و دریچه زیر فن کویل هم گفته می شود، برای دسترسی، نگهداری و تعمیر بهتر و راحت تر دستگاه های فن کویل، مکنده ها و دمنده های تعبیه شده در سقف مورد استفاده قرار می گیرد. این دریچه از 2 قسمت قاب اصلی و درب تشکیل شده است که درب به شکل فشاری (وزنه ای) یا لولایی به قاب اصلی وصل می شود. البته هر کدام از مدل های وزنه ای یا لولایی خود دارای انواع مختلفی می باشند. دریچه فن کویل دارای 2 حالت پره ثابت و تیغه متحرک می باشد و با متریال ها و آلیاژهای مختلفی قابل تولید است. ابعاد دریچه بازدید فن کویل به ابعاد و اندازه دستگاه فن کویل و دستگاه دمنده یا مکنده بستگی دارد و با توجه به آنها تعیین می شود.

عامل دیگر در تعیین قیمت این دریچه ها، کیفیت اجرای رنگ کوره‌ای میباشد. نوع و کیفیت رنگ به کار رفته در تولید که باعث زیبایی و تنوع ظاهری دریچه بازدید فن کویل می شود، از فاکتورهای تعیین قیمت نهایی محصول محسوب میشود. بدیهی است که در حالت پیچ از داخل باعث می شود نمای دریچه شکیل تر باشد. اما اغلب در دریچه مدلهای لولایی به خاطر محدودیت در نصب، حالت پیچ از رو به استفاده میگردد. تنوع ساخت دریچه های بازدید فنکوئل زیاد است و با آلومینیوم، ام دی اف و پلاستیک میتوان آن را در هر مدل و ابعادی تولید کرد.

خرید دریچه زیر فن کویل با کیفیت عالی

در این بخش از مقاله آشنایی به سوالات احتمالی شما در رابطه با دریچه فن کویل و انواع دریچه زیر فن کویل پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش متفاوت با استفاده از بخش نظرات همین مقاله در سریع‌ترین زمان ممکن، جواب خود را دریافت نمایید. از لحاظ شکل ظاهری و کاربرد درصد بسیار زیادی با دریچه زیر فن کویل ساده تشابه دارد. اما در حالت افقی یا عمودی شیارهای در ابعاد 9 سانتی‌متر بر روی بدنه آن وجود داشته که موجب افزایش تامین هوای بازگشت به سمت فن کویل شده و همچنین شکل درب دریچه را از حالت سادگی خارج خواهد کرد. با نصب دریچه فن کویل امکان تامین هوای مورد نیاز تجهیزات وجود داشته و از طرفی برای تعمیر و سرویس دوره‌ای قطعات فن کویل نیازمند فضای مشخص خواهید بود. اگر شما نیز قصد خرید و استفاده از بهترین و مدرن ترین انواع این محصولات را دارید، می توانید این فرصت طلایی و بی نظیر ارائه شده از همین وب سایت پیش روی خود را از دست ندهید و هم اکنون بر روی یکی از مناسب ترین انواع دریچه های زیر فن کویل موجود در وب سایت ما کلیک کرده و آن را در سبد خرید خود اضافه کنید.

فریم این مدل دریچه همانند دریچه زیر فن کویل ساده در سایزهای 3 و 5 سانتی متری است و به صورت پیچ و پیچ مخفی در قسمت جلو نصب می شود. روکش سوپاپ زیر فن کویل گریل نیز به صورت وزنه و لولا ساخته شده و با رنگ کوره ای الکترواستاتیک با کد رنگ دلخواه مشتری روکش شده است. دریچه فن کویل ساده یکی از پر طرفدارترین دریچه های بازدید موجود در بازار میباشد که درب آن به صورت ورق ساده و بدون شیار ساخته میشود و در دو مدل لولادار و وزنه ای به بازار عرضه میشود. شرکت صنعتی رحمتی یکی از تولید کنندگان باسابقه انواعدریچه تنظیم هوامحسوب میشود که انواع دریچه بازدید فن کویل نیز یکی از محصولات اصلی این شرکت محسوب میشود. هنگامی که درب دریچه زیر فن کویل خطی لولایی آماده شد، با استفاده از رابط فلزی لولایی آن را به فریم دریچه زیر فن کویل وصل می نماییم.

  • گزینه تاثیر گذار بعدی در تعیین قیمت دریچه زیر فنکویل، مدل دریچه است.
  • فریم دریچه دسترسی فن کویل نیز از چهار ضلع پروفیلِ مخصوصِ آلومینیومی تشکیل شده که به وسیله‌ی گوشه های فلزی به صورت پِرِسی به هم متصل شده و تشکیل فریمِ چهارگوش را می‌دهند.
  • تمام زوایای پروفیل های فریم دریچه زیر فن کویل توسط کرنر ها بدون استفاده از هر نوع اتصال جوشی به صورت پرسی به هم متصل خواهند شد .
  • همانطور که در بالا ذکر شد ، فریم دریچه زیر فن کویل از پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و سایز این پروفیل ها نیز در عرض ۳۲ و ۵۰ میل قابل تولید و استفاده می باشد .

این در حالیست که در ابعاد بالاتر می توان از ورق۲۵/۱ و ۵/۱ استفاده نمود . هرکدام از انواع دریچه های زیر فن کوئل ویژگی هایی دارند که آنها را برای مورد استفاده خاصی مناسب کرده است. به عنوان مثال، دریچه زیر فن کویل مشبک یکی از قدیمی ترین انواع دریچه هاست که برگشت هوا را به دستگاه منتقل کرده، از افت فشار جلوگیری می کند و مناسب برای استفاده در محیط های مسکونی می باشد. دریچه های زیر فن کویل خطی نیز از جمله پرفروش ترین و متنوع ترین مدل های این دریچه ها می باشند که نصب و راه اندازی راحت، مکش بالا و وزن مناسبی دارند که برای استفاده هم در سقف و هم در دیوار مناسب است و دارای درب لولایی می باشند. همچنین در صورت عدم‌تطابق با سلیقه مالکین امکان تغییر نوع دریچه بازدید فن کویل نیز وجود داشته و به آسانی با به‌کارگیری متخصصین امر و انتخاب یکی از انواع دریچه فن کویل می‌توانید دریچه زیر فن کویل را تغییر دهید.

مزایا و ویژگی دریچه فن کویل پلاستیکی

دریچه فن کویل چیست؟ شرکت ونیز تهویه

لازم است بدانید که اگر دریچه های زیر فن کویل به شکل مناسبی نصب نشوند، ممکن است ظاهری بسیار ناپسندی را در محیط مورد نظر خود به وجود آورند. همچنین امکان افتادن آن از دیوار و سقف نیز بر روی اجسام و افراد نیز وجود دارد؛ بنابراین شما می توانید با دقت بسیار بیشتری اقدام به نصب و راه اندازی این تجهیزات داشته باشید و از این طریق بهترین استفاده را از محصولات برای خود به ارمغان آورید. یکی از کوچکترین بخش از سیستم تهویه را فن کویل ها شکل داده اند که مهندسان طراحی این تجهیزات برای تعمیر و نگهداری از فن کویل ها، دریچه هایی را تعبیه و طراحی کرده اند که بتوانند به کمک این دریچه ها دسترسی بسیار راحت تری را به فن کویل مورد نظر خود داشته باشند.