بازاریابی دیجیتال چیست؟

متا تگ کنترل ربات های جستجو را می توان برای کنترل فعالیت خزنده های موتورهای جستجو در هر صفحه از سایت مورد استفاده قرار داد. به همین خاطر مهم ترین بخش از بازاریابی موتورهای جستجو است. بازاریابی دیجیتال نسبت به روش های تبلیغات چاپی و سنتی بسیار به صرفه تر است! هر دو روش، روش خوبی هستند اما روش دوم بسیار ساده تر است. یکی از بهترین روش ها برای بهینه سازی رتبه بندی صفحه این است که از کلمات کلیدی که می خواهید در نتایج جستجویشان رتبه بالایی داشته باشید در عنوان، متن محتو و متا دیتا استفاده کنید. این لینک ها هیچ وزنی ندارند و به عنوان متن HTML تفسیر می شوند. ایجاد تگ عنوان قانع کننده و جذاب به شما کمک خواهد کرد توجه افراد را در موتورهای جستجو به خود جلب کنید و از این طریق بازدید کننده بیشتری به سمت سایتتان جذب نمایید.

سئو داخلی سایت یا سئو On-Page استفاده از کلمات کلیدی و هدف گیری کاربران بر اساس آنها، هنوز هم بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو محسوب می دیجیتال مارکتینگ شانار شوند. تکنیک هایی که به طور معمول در SEO کلاه سفید استفاده میشود شامل استفاده از کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل آن ها، انجام تحقیقات، بازنویسی برچسب های متا به منظور مرتبط بودن بیشتر آنها، لینک دهی مجدد، ایجاد لینک و همچنین نوشتن محتوا برای خوانندگان انسانی است. گوگل بیان کرده است که در بیشتر موارد، آنها لینک های nofollow را دنبال نمی کنند و این گونه لینک ها ارزشی برای رتبه بندی ندارند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

نکته: اگر شما بتوانید از موارد بالا در سایت خود جلوگیری کنید، لینک هایی تمیز و قابل ایندکس خواهید داشت که به ربات های جستجو اجازه می دهند به راحتی به محتوایتان دسترسی داشته باشند. درواقع سعی کنید در 100 کلمه ابتدای محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده کنید و در ادامه مقاله هم کلمه کلیدی را به مقدار مساوی توزیع نمایید. میلیون ها پایگاه دادۀ کوچک وجود دارند که هر کدام از آن ها بر روی یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص تمرکز دارند (به جای اینکه تمام آنها بر روی یک پایگاه داده بزرگ نگه داشته شوند). با وردپرس میتوانید به راحتی و بدون هیچ پیش نیازی سایت رویایی خود را طراحی کنید طراحی سایت شغل بسیار پولساز در قرن ۲۱ محسوب میشود که هر کسی میتواند به کمک آن به درآمدهای میلیون دلاری دست پیدا کند با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا مسیر یادگیری وردپرس را به صورت گام به گام شرح دهیم.

دیجیتال مارکتینگ

از آنجایی که کلمات موجود در ابتدای تگ عنوان وزن و ارزش بیشتری دارند. یکی دیگر از ابزار هایی که از اهداف بازاریابی پشتیبانی می کند ایمیل است. گوگل می تواند این سیگنال ها را دریافت کند و به وب سایت هایی که مردم در مورد آن ها صحبت می کنند رتبه بهتری دهد. خودتان را جای کاربر قرار دهید و از نگاه او به آدرس سایت و صفحات خود نگاه کنید. آدرس صفحات سایت (URL ها) ارزش بسیار زیادی از دیدگاه موتورهای جستجو دارند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

در واقع این نوع از تبلیغات کمک می کند تا افرادی را که آشنایی جزئی با برند شما دارند را پیدا کرده و از فرصتی دوباره برای جلب توجه و جذب آنان استفاده کنید. لازم نیست دوباره چرخ را اختراع کنید! اگر بتوانید آدرس موجود را به سادگی بخوانید و محتوای آن را حدس بزنید، URL شما توصیفی است. این زیرعنوان با تگ H2 نیز مانند عنوان شما یک کد HTML است که به موضوع صفحه اصلی مرتبط است. بنابراین اگر می خواهید تگ عنوان مناسبی داشته باشید در انتخاب تگ عنوان خود دقت کنید. هنگام انتخاب اینفلوئنسر تعلقات شخصی خود را کنار بگذارید و علاقه شخصی خودتان به افراد خاص را کنار بگذارید. این کار باعث افزایش آگاهی از برند می شود و نرخ کلیک بیشتری را در موتورهای جستجو ایجاد می کند.

اما در روش SEM ما با پرداخت هزینه سایت را برای موتورهای جستجو بهینهسازی میکنیم. حالا با توجه به تعریفی که داشتیم، متوجه خواهید شد که ما از کمپینهای دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنیم. علاوه بر این هزینههای بازاریابی دیجیتال بسیار کمتر از روشهای سنتی است و در عین حال بازدهی بیار بهتری هم دارد. چرا باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟ در این صورت پیشنهاد ما به شما این است که در این خصوص از ظرفیت شرکتهای خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. اگر صفحه شما کلمه کلیدی یا عبارت خاصی را هدف قرار می دهد، مطمئن باشید که آن را در آدرس خود قرار داده اید. کلمه کلیدی مورد نظر خود را حداقل یک بار در تگ توضیحات متا بگنجانید. حالا که به صورت کامل در مورد چیستی بازاریابی محتوا، مزایای آن و …

تگی که به صاحبان سایت اجازه میدهد تا به گوگل بگویند کدام نسخه از یک صفحه وب، اصلی و کدام یک نسخه تکراری است. کلمه کلیدی خود را حداقل یک بار در آدرس صفحه (URL) به کار ببرید. اگر کلمه کلیدی هدف شما “برج ایفل” است، بهتر است که محتوایی درباره برج ایفل، تاریخچه آن و هر آنچه که به برج ایفل مربوط است، تولید کنید. از سوی دیگر، اگر بخواهید به سادگی واژه برج ایفل را در یک صفحه با متن غیر مرتبط قرار دهید، تلاشتان کاملاً بی فایده خواهد بود. حداقل دو یا سه بار از کلمات هم معنی به جای کلمه کلیدی خود در بدنه متن استفاده کنید. اما زمانی که از علامت “-” قبل از هر کلمه استفاده کنید، در زمان جستجو اگر آن کلمه در کنار کلمه ی کلیدی شما باشد، دیگر تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد.

بازاریابی محتوا توضیحات متا به عنوان یک متن تبلیغاتی عمل می کند و می تواند توجه بازدید کننده را به خود جلب نماید. به همین خاطر استفاده از این گزینه به عنوان محدوده مناسب، هوشمندانه خواهد بود. اگر شما گزینه Nofollow را انتخاب کنید، موتورهای جستجو بعد از کشف لینک، آن را نادیده می گیرند. اگر شما گزینه Noindex را انتخاب کنید صفحه مورد نظر در موتورهای جستجو ایندکس نخواهد شد. از کجا بدونیم که موتورهای جستجو چه سایتی رو میپسندن؟ مخاطبان ما در چه محدوده سنی قرار دارند؟

چرا باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید کلمات کلیدی برای فرآیند جستجو یک موضوع ضروری است. همانطور که می دانید آدرس های سایت در نوار آدرسِ مرورگر ها نیز نشان داده می شوند. یک سایت با لینک های داخلی فراوان می تواند لینک های nofollow بیشتری نیز داشته باشد و این موضوع اصلاً چیز بدی نیست. این موضوع باعث شد جمعی از افراد شکل بگیرد که فقط به هدف بالا بردن رتبهبندی وبسایت، تولید محتوای بیسروته، لینکسازیهای افراطی و فعالیتهای تبلیغاتی را پیش بگیرند. برای صفحاتی که کلمات کلیدی و موضوعات مختلفی را هدف قرار می دهند، این یک تاکتیک معتبر محسوب می شود. در حقیقت، فاکتورهای رتبه بندی نشان می دهد که سایت هایی که رتبه بالاتر دارند، درصد بیشتری از لینک های دریافتی nofollow را در اختیار دارند. بنابراین تولید محتوا برای وب سایت نیز یک روش عالی و موثر برای انجام بازاریابی محتوایی است که تاثیر بسزایی بر افزایش تعداد مشتریان خواهد داشت.

این افزونه جدول دیتا بیس را هم بهینه خواهد کرد. واضح است که اگر بخواهید صفحه شما برای واژۀ کیف در موتورهای جستجو رتبه ای داشته باشد، باید این کلمه را در قسمتی از محتوای خود که ایندکس می شود به کار ببرید. بهتر است کلمه کلیدی خود را در نزدیکی بالای صفحه قرار دهید. در اینجا چند سوال آوردهایم که میتوانید آنها را از خود و تیم خود بپرسید و مصرفکنندگان را بهتر درک کنید. همانطور که می دانید صفت Nofollow به صورت تحت الفظی به موتورهای جستجو دستور می دهد که لینکی را دنبال نکنند (هر چند در برخی از موارد این لینک ها نیز دنبال می شوند).

در عین حال، دانش بازاریابی دیجیتال خیلی سریع منسوخ می شود و شما باید به طور مداوم چیزهای جدید یاد بگیرید. این موضوع در سیستم های مدیریت محتوای جدید بسیار شایع و رایج است. این آپدیتهای جدید گوگل خیلی به رتبه سایت ما کمک کرد. سعی کنید کلمه کلیدی به ابتدای عبارت یا جمله نزدیک تر باشد (در ادامه این مورد را بررسی خواهیم کرد). حداقل یکبار در تگ عنوان از کلمه کلیدی خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما ممکن است یک نسخه معمولی از یک صفحه و نیز نسخه بهینه سازی شده از آن را برای چاپ ارائه کنید. متا تگ ها در اصل به عنوان فیلتری برای ارائه اطلاعات درباره محتوای وب سایت ها در نظر گرفته می شوند.

موتور جستجو نحوۀ به کارگیری کلمات کلیدی را در یک صفحه اندازه گیری می کند تا ارتباط آن با کوئری مورد نظر را تعیین نماید. نمودار زیر ارتباط واژه گسترده ای همچون کتاب را با یک عنوان خاص مانند داستان دو شهر مقایسه کرده است. در سه ماهه سوم سال 1399 نرخ تبدیل کاربر به مشتری در وبسایت را 20 درصد افزایش دهید و دو پیشنهاد تبلیغاتی ایجاد کنید: گزارش بازاریابی رایگان و یک کتاب بازاریابی. نویسنده این کتاب پس از موفقیت در کار تولید محتوا که از صفر شروعش کرده بود، تصمیم گرفت نکات کلیدی موفقیتش را به دیگران هم آموزش بدهد. فراموش نکنیم که در این مقاله برای آموزش، به صورت کلی به موارد آموزشی میپردازیم ، چراکه آموزش کامل سئو زمان بسیار زیادی حدود ۴۰ ساعت آموزش را میطلبدکه در این مقاله نمیگنجد. آنچه در آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام گفته شد، مجموع ویژگیها و امکاناتی بود که اینستاگرام در پلتفرم خود برای کاربران فعال کرده است.

این آپدیتهای جدید گوگل خیلی به رتبه سایت ما کمک کرد.

این یکی از تعاریف بازاریابی از زبان فیلیپ کاتلر است که اینگونه بیان می کند. این موضوع بیان می کند که سئو نه تنها درباره بهینه سازی سایت و کاربرد استراتژیک کلمات کلیدی است، بلکه به تجربه کاربری نیز مربوط می شود. به این نکته توجه داشته باشید که تگ توضیحات متا برای رتبه بندی توسط موتورهای جستجو به کار نمی رود، اما به شما کمک می کند کلیک های بیشتری از طریق صفحات نتایج جستجو به دست آورید. هر چند خزندگان آنها ممکن است از این لینک ها برای یافتن صفحات جدید در یک سایت استفاده کنند.بنابراین، اگرچه این موتور جستجو این لینک ها را دنبال می کند، اما از آن ها برای محاسبات رتبه بندی خود استفاده نمی کند. تگ nofollow روشی است که به صاحبان سایت ها کمک می کند از دیدگاه ها و لینک های اسپم به صورت خودکار جلوگیری کنند.

به دلیل نوع نگرش در بازاریابی محتوا و همچنین قابلیت ویراش و بازسازی، چرخه عمر طولانی تری نسبت به تبلیغات وجود دارد. البته اگر کلمات کلیدی متعددی را می خواهید هدف قرار دهید و وجود آنها در تگ عنوان برای رتبه بندی ضروری است می توانید عنوان خود را طولانی تر انتخاب کنید. عنوان یا Title در یک صفحه بدین معنی است که شما توصیف دقیق و هوشمندی از محتوای صفحه خود ارائه می کنید. هدف این است که برای کلمات کلیدی رتبه بالا داشته باشید که می توانید خدماتی را در قبالشان ارائه کنید. یکی از بزرگترین مزیت های کسب درآمد از پادکست این است که به شما این امکان را می دهد اطلاعات طولانی و با ارزش را بدون این که وقت زیادی را صرف کنید برای مخاطب هدف خود ارائه بدهید. زمانی که کلمه کلیدی را برای جستجو وارد می کنیم، موتور جستجو به دنبال صفحاتی می گردد که از این عبارت در محتوای خود استفاده کرده اند و سپس اطلاعات را بازخوانی می کند.

تبلیغات کلیکی یا همان پرداخت به ازای کلیک (PPC)، یکی از روشهای تبلیغات آنلاین و یکی از زیر مجموعههای بازاریابی عملگرا است که در آن هزینه تبلیغ فقط در صورت کلیک بر روی تبلیغات، پرداخت میشود. ابزارها هر کاربر را از لحظهی مواجهه با یک تبلیغ تا تبدیل او به یک مشتری وفادار زیر نظر دارند و به کسبوکارها اعلام میکنند هر مشتری در چه مرحلهای از درگیری با محصولات/خدمات آنها است. در مورد طول محتوا رعایت موارد زیر توصیه میشود. در مورد لینک داخلی مقاله لینک سازی داخلی چیست را بخوانید. اگر در تعدادی از شبکههای اجتماعی اکانت ساختهاید و میخواهید با استفاده از الگوی هاب و اسپوک (قطب و اقمار) ترافیک را از جاهای دیگر به وبسایت خود بیاورید و از طرفی، به گوگل هم نشان دهید که در فضاهای دیگر هم سایت و مطلب شما اشاره شده، میتوانید این فعالیتها را بخشی از سئو خارجی تلقی کنید.