آشنایی با اصول طراحی داخلی منزل مسکونی

چیدمان گیاهان آپارتمانی در گوشه و کنار خانه هم، یکی از المان های دکوراسیون داخلی است که میتوان از آن استفاده کرد؛ گیاهان علاوه بر ایجاد زیبایی، طراوت و تازگی و شادابی را نیز وارد فضای خانه می ­کنند. این رنگ علاوه بر روشن تر کردن خانه می تواند موجب دلبازتر شدن و بزرگ تر به نظر رسیدن آن نیز بشود. ممکن است، مهندسان و طراحان برای ارگان های دولتی طراحی داخلی انجام بدهند؛ این طراحی هدفش این است که وقتی ارباب رجوع به آن جا مراجعه می کند و یا اینکه یک کارمند به محل کارش می آید، در آن جا علاوه بر حس امنیت حس آسودگی و راحتی داشته باشد. به این گونه نباشد که تایم کاری آن جا برایش خسته کننده و کسل کننده برسد و خیلی زود انرژی اش را از دست بدهد.

هنر خوشنویسی یکی از انواع دکوراسیون داخلی منزل ایرانی است که هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک قابل استفاده است و حتی در برخی موارد میتوان از انواع کاغذ دیواری و پوستر که با هنر خوشنویسی طراحی شدهاند نیز استفاده کرد. بیش ترین متریال هایی که در این سبک استفاده می شوند؛ شیشه ها و استیل های نقره ای رنگ هستند. در این سبک شما حق این را دارید که اگر از درخشانی زیاد آن ناراحت هستید، شیشه ها را مات در نظر بگیرید.

طراحی داخلی خانه ویلایی دوبلکس چوب روسی و طراحی داخلی ویلا : چوب روسی یکی از انواع چوبهای رایج در ساخت مبلمان و طراحی داخلی است که به لحاظ ساختار آن، که سبکی و نرمی، بافت زیبا، رنگ پذیری و ضد موریانه بودنش از مهمترین آنهاست، مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. یکی از این سبکها که با سبک زندگی و فرهنگ مردمان مناطق گوناگون گره خوردهاست، دکوراسیون سنتی است. اما در این بین اشیای چوبی از اصالت بیشتری برخوردار بوده و محبوب تر نیز می باشند. ترکیب رنگ سفید و خاکستری از دیگر ترکیبهای محبوب و زیباست. رنگ بیس و پایه در طراحی داخلی به روش مینیمال سفید می باشد. البته، میتوانید از تم سیاه و سفید استفاده نمایید و این نوع تضاد جالب است. شما در دکوراسیون این طراحی داخلی به هیچ وجه نباید از گلیم ها و قالی ها و فرش های بزرگ و دستی و ضخیم و یا پرده های رنگی با خطوط ضخیم و جنس های ضخیم و زبر استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه آپارتمانی

خطوط معمولا در این سبک بسیار صاف هستند و نظم خاصی در آن ها دیده می شود. ما شما را در انتخاب این سوال ها راهنمایی می کنیم. در نتیجه بهترین طرح را به شما ارائه میدهند و در پایان پروژه احساس میکنید؛ آن طرحی که پس ذهن خودتان بوده، به شکل حرفهای پخته و پردازش شده و حالا در واقعیت به خانه خودتان آن شکلی است. آبنماهایی که به کمک سنگ های طبیعی و صخره ای نظیر سنگ های لاشه ای، ورقه ای یا پوکه معدنی طراحی و اجرا می شوند، یکی از انواع آبنماهایی هستند که به خوبی می توانند در دکوراسیون سنتی ایرانی تلفیق شده و حس طبیعت را در خانه شما ایجاد نمایند. روح و روان شما در آن فضا آرامش می گیرد و در هیچ کجا به اندازه آن فضا احساس امنیت نخواهید داشت. به عنوان مثال، بلندی اپن آشپزخانه و پهنای یک صندلی، در مقایسه با جسم انسانی که هیکل متوسطی دارد، اندازه گیری می شود .

برای خرید وسایل و هارمونی آنها پیگیر فروشگاه های مختلف بودیم تا بتوانیم آنها را به خوبی با هم چیدمان کنیم. سعی کنید اگر فرش ایرانی بسیار پر نقش و نگار است، پرده ها و وسایل دیگر ساده باشند. طراح دکوراسیون داخلی وظیفه ترکیب وچیدمان وسایل خانه مانند مبل ها، لوسترها، تابلوها، فرش ها، کاغذ دیواری، نوع رنگ آمیزی و… فضایی که طبق نیاز ها، احتیاجات و سلیقه های شما طراحی شده است. جالب است بدانید که در طول جنگ جهانی دوم نیرو های متفقین از Plexiglas برای تلسکوپ های زیر دریایی، شیشه های اتومبیل ها، و حتی شیشه های هواپیماها استفاده شده و به دلیل ایمنی بالاتر خلبان ها هنگام شکستن شیشه ها دچار آسیب دیدگی کمتری نسبت به شیشه شده بودند.

آرزوی هر کسی داشتن یک ویلا یا آپارتمان که بر اساس نقشه های مدرن درست شده باشد است، یا طراحی داخلی آن دکوراسیون داخلی آن آپارتمان طبق نظر و ایده شما درست شده باشد این خیلی در روحیه شما تاثیر میباشد. باید حتما طراح به این امر دقت کند که نورپردازی هماهنگ و هم سو با متریال ها در این سبک بسیار مهم می باشد. اگر تمایل دارید فضای منزل تان دلباز و روشن تر به نظر برسد بهتر است از نورپردازی مناسب و یکدستی استفاده کنید. استفاده از لوازم سبک کلاسیک با نحوه چیدمان سبک مدرن سبب ایجاد سبکی نو شده است. پیدایش تمایز های غیر معمول و خلق ایده های فوق العاده تنها میتواند تمایلات و اهداف طراح را برآورده کند، اما ممکن است نیاز های معیشتی و روش زندگی ساکنان را تامین نکند . این روش طراحی تفاوت های خیلی زیادی با روش مدرن دارد، ولی اکثرا آن ها را با هم اشتباه می گیرند.

استفاده از شلف ها و طبقات مدرن امروزی که به صورت ثابت بر جداره دیواره ها ساخته میشود، امروزه کاربرد های بسیار زیادی دارد. ۱۰-از چه گروه ها و افراد حرفه ای برای پیش برد کار استفاده می کنید؟ این برای کار فرما خیلی خوب است، زیرا توقعات کارفرما چند جهتی نخواهد شد و حتی برایش مقرون به صرفه نیز می شود. این شلف ها باعث شده اند تا فضای خانه بزرگتر به نظر برسد، دیوار ها زیبا تر باشند و از کمترین و کوچک ترین فضا ها هم بهترین استفاده را بکنند.

در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه ی انواع مدل های قرارداد طراحی داخلی خواهیم پرداخت. البته لزومی ندارد همه قسمت های دکوراسیون را طبق قاعده تقارن تنظیم کنید، اما بهتر است در چیدمان مبل ها، پرده ها و لوازم دکوری به این اصل توجه نمایید. در خانه های جدید و امروزی معمولا بخاری ها و جایی برای لوله های بخاری حذف شده است، برای گرم نگه داشتن خانه به علت افزودن زیبایی به خانه از شومینه ها، شوفاز ها و گرمایش از کف استفاده میکنند.

طراحی داخلی یک عملکرد عالی و بی نقص را برای خانه و یا همان ساختمان شما به وجود می آورد، اما در کنار آن سبک و مدل چیدمان منزل و آن لوازم هم خیلی می تواند حائز اهمیت باشد. برای مثال اجاق گازهای قدیمی که به صورت مبله بودند تنها امکان پخت غذا را مهیا میکردند. این روش باعث میشود که آن قیمت مرکز توجه قرار گیرد . ۲-حساب کردن قیمت طراحی داخلی به روش ترکیبی. اگر قرار باشد، طراحی یک فضا را به سبک مدرن انجام دهید، باید بدانید که اصلی ترین مشخصه ی آن استفاده از رنگ ها و متریال های ملایم و آرامش بخش است.

در این سبک بیشتر از مبلمان های با رنگ چوب گردویی و ماهگونی استفاده می شود در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک کف را با استفاده از پارکت های رنگ چوب میپوشانند و با استفاده از فرش گرمی و دنج بودن فضا را دو چندان می کنند.دیوار ها با کاغذ دیواری هایی با رنگ های ملایم معمولا با طرح های محو پوشانده می شود و در مرکز آنها قاب هایی که فرش های دست بافت را بغل گرفته اند.دیوارها را با فضا ادغام کرده و به آنها روح بخشیده است. انواع مبلمان در طراحیهای متنوع موجود است که میتوانند مکمل دکوراسیون شما باشد.

حال در این جا وظیفه آن طراح این است که روشی را پیدا کند تا با استفاده از آن رضایت هر دو طرفین جلب شود. ۷-شما برای محاسبه دست مزدتان از چه نوع قرارداد و روشی استفاده می کنید؟ در گذشته از پرده ها تنها برای پوشاندن و زیبایی پنجره ها استفاده نمی شد! در کل استفاده از پرده در این سبک طراحی بسیار محدود و کم است و اکثر پنجره ها بدون پرده هستند، ولی اگر هم روی وجود پرده تاکید خاصی داشته باشید، باید از پرده های بسیار نرم و لطیف و نازک به رنگ ملایم استفاده کنید. اما نباید فراموش کنیم که این گره چینی ها و شیشه های رنگی در آن سوی درب و پنجره ها در حیاط خانه هم دیده می شوند. در این قسمت می توان از واكنشهای “قلیایی- سیلیكا” و “قلیایی- كربناتها” نام برد.

طراحی داخلی خانه کوچک ایرانی

می توان دو فلوت به صورت قرینه در کنارهای دف مورد نظر قرار گیردتا دف نظیر یک قاب عکس طراحی شده، جلوه زیبایی به خود قیمت طراح داخلی خانه بگیرد. پشتی و تشک، ظروف سفالی، اشیای چوبی، ظروف چینی با طرح های ایرانی، ترمه، گلیم، تابلو فرش، ظروف و قاب های خاتم یا مینا کاری شده، گلدان های گلی، قاب چوبی گره ای، جاجیم و گلیم بافت عشایر از اشیایی می باشد که می تواند به راحتی دکوراسیون شما را ایرانیزه و چشم نواز نماید. برای خرید خانه پیش ساخته لازم است ابتدا نوع سازه خانه خود را براساس منطقهای که قصد سکونت در آن را دارید تعیین کنید پس از آن لازم است بودجه لازم برای خرید خانه پیش ساخته را در نظر بگیرید، به دلیل تنوع سازههای این نوع از ساختمانها شما میتوانید با هر نوع بودجه صاحب یک خانه شوید. تنوع بالای رنگ و طرح ها در پلکسی گلاس به عنوان سقف کاذب نیز بسیار جذاب و جالب است.

دکوراسیون داخلی برج های مسکونی

استفاده از لوستر هایی که خیلی با جلوه و بزرگ هستند، در این سبک جایی ندارند، بلکه بیش تر از نور های مخفی و هالوژن ها در این سبک استفاده می شود. یک چیدمان درست و بی نقص می تواند یک فضای کوچک را بزرگ تر نشان بدهد و برای افراد ساکن در آن احساس آرامش و راحتی بیش تری بیاورد. طراح منزل شما می تواند کابینت ها را هم برای تان طبق نیاز ها و سلیقه های شما طراحی کند. ممکن هم هست که کلا طراحی بر مبنای بازسازی بنا باشد، نه از صفر ساختن.

شما برای شروع این چیدمان نیاز به یک تخت ساده دارید که با استفاده از بالشتهای رنگی سنتی و پتوهای نقش و نگار شده سنتی پوشانده شده است و یک قاب عکس بالای آن قرار گرفته است. حالا که بحث آینه شد، باید گفت که آینه های قاب دار برای این سرویس بهداشتی ها بهترند. تقریبا در هر خانه ایرانی می توان این وسیله زیبا را برای تزئین خانه دید. این ساختمانها با در نظر گرفتن شرایط محیطی با هر منطقه مسکونی مورد نظر سازگار تولید میشوند ، به عنوان مثال میتوان از این خانهها به عنوان خانه زمستانی، ویلا برای تعطیلات و یا خانه تابستانی و یا هر هدف دیگر بنا بر نیاز مشتری تولید شود. شما باید در طی طراحی داخلی فضای مورد نظرتان بسیار صبور باشید، زیرا ممکن است، زمان نسبتا زیادی طول بکشد که طرح مد نظر شما با شرایط و قوانین پروژه هماهنگ و سازگار شود و طراح بتواند به بهترین شکل هم از نظر ظاهری و هم عملکردی آن نقشه ها را چیده و طراحی ها را انجام بدهد.

یک ناظر باید با طراح اصلی پروژه ارتباط مستقیمی داشته باشد و برای همه مراحل با وی هماهنگ باشد. آنقدر باید ناظر روی کار و مراحل پروژه کنترل داشته باشد که هر کجا دید کار ها به خوبی و سر وقت پیش نمی رود و یا مشکلی پیش آمده است، سریعا بتواند حل و فصل کند. در هر کجای منزل که فضای خالی بر روی دیوار وجود داشت، به کار می رفت. معمولا طراحان در زمان پیشنهاد های دکوراسیون داخلی از شما می خواهند که تابلو ها را چفت در چفت به کار ببرید. ۳-از نظر شما مشکلات پروژه ما چه مواردی است؟ معمولا یک کارفرما خواهان این است که مبلغ و هزینه هایی که می خواهد برای طراحی خرج کند برایش کاملا شفاف و بدون ابهام و از ابتدای کار مشخص باشد که بعد ها با مشکل رو به رو نشود.

طراحی داخلی خانه شیک